سرویس: سیاسی » انتخابات 09:25 - شنبه 14 اسفند 1395

با حضور در فرمانداری

حمید رسایی از اصفهان وارد صحنه انتخابات مجلس شد

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری اصفهان برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

ه گزارش اصفهان شرق، نام‌نویسی از داوطلبان مرحله اول انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای پر کردن کرسی باقی‌مانده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از ۸ اسفندماه در وزارت کشور و فرمانداری اصفهان آغاز شد.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود؛ همچنین نامزدهای این انتخابات تا پایان روز ۱۴ شهریور فرصت داشتند که از سمت‌های اجرایی خود استعفا دهند.

در حال حاضر در مجموع ۵۲ داوطلب برای تصدی این کرسی با مراجعه به فرمانداری اصفهان و وزارت کشور ثبت نام کرده‌اند.

حمید رسایی، نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی هم با حضور در فرمانداری اصفهان برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اصفهان ثبت‌نام کرد، وی قبل از این اعلام کرده بود که برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از اصفهان می‌آیم.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس پیش از این در جمع طلاب و روحانیون اصفهان گفته بود: در دوره قبل با استفاده از حکم صادره توسط هیأت تخلفات نهاد ریاست جمهوری دولت درباره عملکرد بنده در دوران وزارت ارشاد حکم تخلفی با عنوان ۵ سال انفصال از مسؤولیت‌های عالی صادر شد.

وی همچنین مطرح کرده بود: کار غیراخلاقی صورت گرفته ارائه اسناد جدید به عنوان تخلف بود که بنده از آن بی اطلاع بودم و به دلیل کمبود زمان امکان آماده‌سازی مدارک برای پاسخگویی نداشتم، برای همین صلاحیت بنده احراز نشد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرده بود: هر چند در نهایت در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی، این شائبه برای فقهای شورای نگهبان برطرف شد و برای انتخابات‌ آتی مشکلی نخواهد بود.

همچنین امروز و روزهای گذشته مسعود حمیدی (عضو لیست امید اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴)، حسن کامران(نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی) و امیر محمودزاده از دیگر چهره‌های شاخصی بودند که برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

 اصفهان در مجلس شورای اسلامی ۵ نماینده دارد که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آرای سومین نفر لیست نمایندگان منتخب به دلیل رد صلاحیت باطل شد و ۴ کرسی نمایندگی اصفهان در مجلس شورای اسلامی پر شد و طبق قانون مقرر شد که تکلیف کرسی پنجم اصفهان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس مشخص شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.