اصفهان شرق

چهار باند جنایتکار در اصفهان شناسایی شدند/ کاهش 3 درصدی جرائم خشن در استان

کدخبر: 1277
1392/06/20 در ساعت 18:18

 

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ ستار خسروی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اغلب این باندها شاهد جرائم خشونت‌آمیز از جمله سرقت خودروهای سنگین، آدم ربائی، سرقت موتور سیکلت، دزدی احشام و منزل وجود دارد که تمام این باندها شناسایی و عاملان آن دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه محدوده فعالیت باندهای مختلف متفاوت است، ادامه داد: محدوده فعالیت این باندها در اصفهان، مرکزی، خمینی‌شهر، لرستان و دولت‌آباد گزارش شده است.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه تا زمانی که مال‌خرها وجود نداشته باشند، سرقتی هم صورت نمی‌گیرد، افزود: بر این اساس شناسایی و مقابله با مالخرها در صدر کارهای این مرکز قرار گرفته است.

پرونده قتل شناسایی نشده در اصفهان نداریم

وی با بیان اینکه پرونده قتل شناسایی شده در اصفهان نداریم، ادامه داد: کشف این دسته از پرونده‌ها در پنج ماه اول امسال نسبت به سال گذشته 2.3 درصدی رشد را نشان می‌دهد.

خسروی با اشاره به انگیزه‌های قتل اظهار داشت: قتل‌های انجام گرفته در 29.5 درصد موارد به خاطر اختلافات خانوادگی، 18.18 درصد نزاع و درگیری و 15.90 درصد اختلافات مالی، 22.73 درصد منکرات و روابط نامشروع و سایر موارد 2 درصد است.

کاهش 3 درصدی جرائم خشن در اصفهان

وی با بیان اینکه پرونده‌های قتل تا زمانی که قاتل شناسایی نشود، هیچ‌گاه بسته نمی‌شود، یادآور شد: جرائم خشن را در اصفهان با سه درصد کاهش وقوع روبرو هستیم که آمار قابل توجهی است.

خسروی گفت: با وجودی که شهر اصفهان سومین کلان شهر کشور است اما تعداد وقوع جرائم خشن در جایگاه ششم قرار دارد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه 92 درصد از سارقین استان معتاد به مواد مخدر هستند، گفت: 98.7 درصد سارقین را مردها و 2.3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی میزان رشد کشفیات سرقت در منزل را در سال جاری 23.3 درصد، سرقت در اماکن 27.9 درصد و خودرو را 6.2 درصد دانست و ادامه داد: 35 باند سرقت منزل در پنج ماه اول امسال شناسایی شدند.

خسروی با بیان اینکه 61 درصد مجرمین زندانی شده فاقد سابقه کیفری هستند و این نشان از میزان مجرمان جدید است، ادامه داد: 52 درصد از زندانی‌ها مجرم به مواد مخدر و 22 درصد سارقین هستند.

وی با بیان اینکه 65 درصد مجرمین در گره سنی 18 تا 25 سال، 25 درصد در سنین 25 تا 35 سال، شش درصد زیر 18 سال و چهار درصد بالای 35 سال هستند، اظهار داشت: در 75 درصد موارد بیشتر مجرمین در سنین 25 سال تا 44 سال قرار دارند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: 20 درصد مجرمین استان سبب بروز ایجاد 80 درصد جرائم استان هستند.