سرویس: اخبار شهرستان 16:56 - جمعه 13 اسفند 1395

امام جمعه محمد آباد:

تنها راه‌کار حل مشکلات کشور التزام عملی به اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام هاشمی گفت: ما باید لحاظ اقتصادی به استقلال برسیم و راه‌کار آن هم التزام عملی به اقتصاد مقاومتی است، تا کشور خود را از درون نسازیم و به استقلال نرسیم، تعامل با دیگران نه تنها کار ساز نیست، بلکه مضر هم خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه محمد آباد در خطبه های امروز اظهار کرد:  یکی از مشکلاتی که در زمینه ازدواج جوانان وجود دارد سنگ اندازی و اشکال تراشی بزرگ ترها و اطرافیان است، البته احترام پدر و مادر و اطاعت از آنان، بر فرزندان واجب است؛ آن هم از واجبات الهی.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: باید توجه داشت که ازدواج همراه با برخی مشکلات طبیعی است و محال است که در این دنیا و در زندگی خانوادگی و در کل مسائل و امور جامعه هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد، بعضی از مشکلات لازمه یک زندگی پویا و در حال تکامل است، خداوند بنابر حکمت خود زندگی دنیا را همراه با مشکلات و سختی‌ها قرار داده است.

خطیب جمعه محمد آباد با بیان این که ازدواج و تشکیل خانواده از هدف های بزرگ است؛ تصریح کرد: ازدواج در سعادت دنیا و آخرت انسان نقش بسزایی دارد، تحمل مشکلات و سختی ها لازم و ضروری است، این را قبول داریم که ازدواج و تشکیل خانواده مسئولیت هایی را برای انسان به وجود می‌آورد و زحمت‌هایی را به دنبال دارد؛ اما باید فایده‌ها و رشد و تکاملی را که به همراه دارد در نظر بگیریم.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به مسائل روز کشور پرداخت و بیان کرد: مردم و مسؤلان باید در نظر داشته باشند که آن چه باعث موفقیت نظام ماست اتحاد است، باید سعی کرد هرچه بیشتر این اتحاد و انسجام تحقق پیدا کند و عواملی که باعث تفرقه می‌شود را از میان برداشت.

وی گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود بعضی‌ها در صدد ایجاد دو قطبی‌های کاذب برای سرپوش گذاشتن بر نقص‌ها و کم کارهای خود هستند، برخی احساس می‌کنند در یک فضای سالم و آزاد حرفی برای گفتن ندارند و در صدد هستند فضا را متشنج کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

امام جمعه محمد آباد ادامه داد: امریکا و متحدان اروپایی او در تلاش هستند در منطقه ائتلافی را از برخی از کشورهای علیه ایران به وجود بیاورند و برخی از کشورهای عقب افتاده منطقه هم با امریکا همکاری می‌کنند، در چنین شرایطی آن چه بسیار لازم است اتحاد بین همه نیروهای انقلاب است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: ما چاره‌ای نداریم که کشور را بسازیم و از لحاظ اقتصادی به استقلال برسیم و راه‌کار آن هم التزام عملی به اقتصاد مقاومتی است، تا کشور خود را از درون نسازیم و به استقلال نرسیم، تعامل با دیگران نه تنها کار ساز نیست، بلکه مضر هم خواهد بود.

وی افزود: کسی با تعامل با کشور‌های دیگر مخالف نیست، کسی نگفته است کشور را ببندید و با دیگران ارتباط نداشته باشیم، آن چه لازم است اجراء شود، این است که ابتدا بنیه داخل تقویت شود که در این صورت است که تعامل با کشورهای دنیا سودمند خواهد بود.

خطیب جمعه در ادامه با بیان این که یکی از شرایط مشروعیت مسؤلان در نظام اسلامی التزام علمی به ولایت فقیه است؛ تصریح کرد: اگر کسی سر ناسازگاری با اصل اساسی قانون اساسی یعنی ولایت فقیه داشته باشد، صلاحیت ماندن در مسؤلیت را دارد، متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از افراد بنای متابعت از رهبری را ندارند، به مخالفت می‌پردازند و بعضاً با تمسخر و اهانت همراه است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: مسئولین باید در برابر مردم پاسخگو باشند، بیش از سه سال از عمر دولت می‌گذرد، الان قابل قبول نیست که در جواب مطالبات مردم، دولت قبل را متهم کرد و با وعده و وعید اذهان مردم را از دریافت جواب منحرف کرد، در حال حاضر مسؤلان باید به مردم گزارش دهند که بعد از گذشت سه سال و نیم از عمر دولت چه اقداماتی برای حل مشکلات مردم انجام داده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.