اصفهان شرق

بیشترین توجه حضرت زهرا(س) پاسداری از جایگاه ولایت بود

کدخبر: 127654
1395/12/13 در ساعت 07:00

به گزارش اصفهان شرق، شب گذشته به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مراسم سخنرانی، مصیبت و عزاداری با حضور حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه در مسجد حضرت ابوالفضل روستای قورتان برگزار شد.

امام جمعه ورزنه حضور در ایام شهادت حضرت زهرا(س) را یک فرصت خود سازی بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا (س) تنها زمان و ایام شهادتش برای جوانان ما و مسلمانان الگو نیست، بلکه همه عمرش برای جامعه بشریت الگوست، ولی در ایام شهادت این بانو چون از فضایل آن حضرت مطالبی در جامعه مطرح می شود بهترین فرصت هست که از آن حضرت درس هایی بیاموزیم و آن ساده زیستی و ساده زندگی کردن و راه آموختن بندگی خدا است.

حجت الاسلام شامحمدی در رابطه با هدف حضرت فاطمه زهرا(س) در طول زندگی خویش گفت: اهداف زیادی را می‌توان از زندگی آن حضرت برداشت کرد ولی مهم ترین آن هدایت و سعادت نجات مردم می‌توان برشمرد.

وی حضرت زهرا(س) را الگویی در جهت شناخت و نزدیک شدن به خداوند دانست و یادآور شد: در زندگی‌های کنونی و حضور و فعالیت دشمنانی که به دنبال رواج الگو های غلط در جامعه اسلامی هستند، حضرت زهرا(س) را می توان بهترین الگو برای نجات جامعه اسلامی علی‌الخصوص جامعه زنان مسلمان معرفی کرد، که در طول زندگی پر برکت آن حضرت این راه نجات همواره موج می‌زند.

امام جمعه ورزنه با تأکید بر این که بیشترین توجه حضرت زهرا (س) در پاسداری از جایگاه ولایت بود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در پاسداری از ولایت و موضوع مهم امامت تلاش فراوانی کردند، گریه ها و ندبه های این بانوی بهشتی بالاترین فریاد و دفاع از مقام امامت بود.

حجت الاسلام شامحمدی در ادامه اظهار کرد: از مهم ترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیر مومنان علی (ع) و خطبه مزکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شد، نوزادش محسن را سقط کرد و در این راه به شهادت رسید.

انتهای پیام/