سرویس: اخبار شهرستان 23:30 - پنجشنبه 12 اسفند 1395

امام جمعه ورزنه در یادواره شهدای روستای جندان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه دینی یک سند راهبردی است

حجت الاسلام شامحمدی گفت: ترویج و توسعه فرهنگ شهادت، مصداق برجسته تعظیم شعائری است که ذات پروردگار در قرآن کریم، آن را نشانه تقوا معرفی می‌کند، زیرا شعائر برای انسان‌ها در یک جامعه دینی، خط ساز است و راهبردها را معلوم می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) چهارمین یادواره شش شهید روستای جندان بخش بن رود با حضور حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه، حجت الاسلام شریفی امام جمعه کفران و جمعی از مسئولان شهر ورزنه  و مردم شهید پرور روستای جندان بخش بن رود در حسینیه سیداشهداء این روستا برگزار شد.

امام جمعه شهر ورزنه در این مراسم با بیان اینکه خانواده شهدا باید به خود افتخار کنند، گفت: اگر امروز، ایران اسلامی عزت و افتخاری دارد و جغرافیای سیاسی، اقتصادی و طبیعی ما در آسایش است، به خاطر جانفشانی شهدای عزیز است.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی ادامه داد: ترویج و توسعه فرهنگ شهادت، مصداق برجسته تعظیم شعائری است که ذات پروردگار در قرآن کریم، آن را نشانه تقوا معرفی می‌کند، زیرا شعائر برای انسان‌ها در یک جامعه دینی، خط ساز است و راهبردها را معلوم می‌کنند.

وی افزود: شهدا با شهادت خود، عزت و سربلندی را برای ما پدید آوردند و رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران شدند که آن‌ها این کار را با دادن خون سرخ خود انجام دادند.

امام جمعه شهر ورزنه با بیان این که اگر ما ادعای درک و معرفت داریم، در عمل نیز باید به گونه‌ای رفتار کنیم که حافظ خون‌های ریخته شهدا باشیم؛ تصریح کرد: باید همه تلاش خود را برای ارتقای دین خدا و حکومت اسلامی به کار ببندیم.

حجت الاسلام شامحمدی افزود: کسانی که درکی از این موضوع نداشته باشند و بخواهند از مسیر منحرف شده و به شهدا بی توجه باشند، یقین بدانند که خون شهدا، مسیر و خط آن‌ها را افشا خواهد کرد.

کلیپ شهدا، دکلمه، خاطره گویی توسط جانباز مدافع حرم ابوالقاسم زهیری، مداحی توسط مداح اهل البیت رضا توکلی از دیگر برنامه های این یادواره بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.