سرویس: غیر تولیدی 11:40 - جمعه 13 اسفند 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

حفظ محیط زیست سرمایه ای برای آیندگان است/ ابتکار شهرداری ستودنی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پویش مردمی درختی برای مادرم ابتکار خلاقانه شهرداری اصفهان است و قابل ستودنی می باشد چرا که درختکاری یکی از با ارزش ترین طرح های حفظ و حراست از محیط زیست می باشد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی نمایندۀ مردم اصفهان در دوره ی دهم مجلس شورای اسلامی درخصوص “پویش مردمی درختی برای مادرم” گفت:  گمان نمی کنم کسی از اهمیت حفظ محیط زیست غافل باشد؛محیط زیست نه تنها در بخش سبز بودن درختان بلکه درحفظ خاک،آب،گونه های حیوانی و جانوری از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار می باشد.
وی ادامه داد: باحفظ این سرمایه بزرگ بشری  زمینه ادامه ی فعالیت بشر را باید برای آیند گان زمینه سازی کنیم ؛بنابراین مانمی توانیم به یک بعد محیط زیست اکتفا کنیم  همه ی  ابعاد محیط زیست مهم است.
عابدی در ادامه به ابعاد مختلف محیط زیست پرداخت و افزود:گاهی موقعیت ها و زمان هایی پیش می آید که به یک بعد محیط زیست بپردازیم؛ امروزه موضوع درختکاری مطرح شده است و این  یکی ازروشها و سنتهای بسیارخوبی است که به ما کمک می کند که حداقل در یکی از ابعاد مختلف  محیط  زیست  یک  فعالیتی  را داشته باشیم و یک مسیرمناسب وخوبی را طی کنیم.
وی به انتخاب نام پویش مردمی درختی برای مادرم اشاره کرد و گفت: همان طوری که برای مادراهمیت قائل هستیم بایدبرای محیط زیست هم این اهمیت را قائل باشیم و شهرداری اصفهان این ابتکار را به خرج داده بسیار ایده نو و خلاقانه خوب و مناسبی است.
وی در ادامه به تصویب قانونی برای حفظ محیط زیست اشاره و خاطرنشان کرد: دردوره اول شورای اسلامی شهر اصفهان که عضو بودم قانونی را تصویب کردیم که شهرداری مکلف شد در کوچه هایی که بیشتراز6 مترعرض دارند  فضایی برای درختکاری اختصاص بدهد و اگربیشتراز12 متر باشد در دو طرف فضای سبز و درختکاری مدنظرقراربگیرد.
این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی درختکاری را یکی از باارزش ترین کار در حراست از محیط زیست عنوان و تصریح کرد: یکی از با ارزش ترین کاری که درحفظ و حراست از محیط زیست می شود انجام داد درختکاری است؛ درختکاری اهمیتش از همه اقدامات دیگرمهم تراست چراکه درختکاری علاوه براین که محیط ما را پرطراوت می کند و اکسیژن دراختیارمردم قرار می دهدکمک شایان توجهی هم به تغییرات جوی و افزایش بارندگی دارد.
وی ادامه داد:اگرجنگل ها و مراتع را حفظ می کردیم امروز شاهد بارش های خوبی درمناطق مرکزی بودیم ولی یکی از مشکلات اساسی و بزرگی که به وجود آمده است عدم توجه ودقت کافی به حفظ درختان درمنابع طبیعی بوده است که امروزشاهد این مشکلات هستیم.
وی در پایان گفت: کویرنشینان از گذشته تلاششان در این بود که از پیشروی کویرجلوگیری کنند و در اوایل انقلاب به همت بسیاری از علاقه مندان درختکاری های کویری انجام شد و امروزه شاهد هستیم که این درختکاری ها در جلوگیری از فرسایش خاک و از پیشرفت کویرجلوگیری کرد و کمک بزرگی در حفظ محیط زیست انجام شد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.