سرویس: اجتماعی » ماهواره 10:40 - جمعه 13 اسفند 1395

وزیر ارتباطات؛

هیچ برنامه ای برای گران کردن اینترنت نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مخالفت مجلس با افزایش قیمت تعرفه اینترنت گفت: دولت هیچ برنامه ای برای گران کردن اینترنت ، تلفن ثابت و همراه و نیز هیچ بخش دیگری ندارند.

به گزارش اصفهان شرق،  محمود واعظی درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رد شدن طرح افزایش تعرفه اینترنت در مجلس افزود: این اتفاق نمی افتد و ما به هیچ وجه بنا نداریم که تعرفه ها را گران کنیم.

وی درباره این طرح گفت: در این زمینه باید اطلاع رسانی شود زیرا مطرح شده بود که دولت می خواهد اینترنت را گران کند و مجلس مانع از تصویب این طرح شد این درحالی است که دولت به هیچ وجه در لایحه بودجه و از طرف وزارت ارتباطات هیچ چیزی را گران نکرده است .

وزیر ارتباطات  افزود: پیشنهاد این طرح از داخل مجلس و از خود نمایندگان مطرح شد و ما مخالف بودیم و در مجلس نیز به صورت جدی مخالفت کردیم .

وی درخصوص برخورد با فعالیت کانال ها در شبکه های اجتماعی در زمان انتخابات گفت: این کانال ها دو بخش هستند یک بخش که جرایمی مرتکب می شوند که هیچ فرقی میان زمان انتخابات و زمان عادی ندارد و با آنها برخورد می شود .

وزیر ارتباطات تصریح کرد: پلیس فتا ، وزارت اطلاعات ، دستگاه های امنیتی و نظارتی و قوه قضائیه با تخلفات  این گونه سایت ها و کانال ها برخورد می کند و ما هم با آنها همراه هستیم .

وی اضافه کرد : بخش دوم ، سایت هایی هستند که غیراخلاقی اند که درباره آنها نیز در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه  با حضور نمایندگان بخش ها و دستگاههای مختلف برخورد می شود .

وزیر ارتباطات افزود: درشرایط کنونی مطلبی درباره انتخابات درفضای مجازی نداریم و ما همواره بدنبال آن هستیم که فضای مجازی ، فضایی سالم باشد و با توجه به اینکه سیاست دولت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است ، مردم بتوانند برای اطلاع رسانی و اطلاع گیری از این فرصت استفاده کنند .

واعظی درباره مجوز برخی شرکت های خدماتی در فضای مجازی مانند « اسنپ »گفت: باید به این واقعیت  توجه کنیم و آن این است که  در جهان بر بستر فضای مجازی و الکترونیک ، مشاغل دانش محور به وجود می آید و این موضوع در کشور ما نیز به وجود آمده است .

وی افزود:این مشاغل البته فقط در حوزه کرایه اتومبیل نیست و در زمینه های مانند مسکن  و همه بخش های دیگر شروع خواهد شد .

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما جلسات متعددی برگزار کردیم  و از وزرای مختلف نیز برای شرکت در این جلسات دعوت کرده ایم که همکاری خوبی صورت گرفته است ، در این جلسات  فعالان حوزه کسب و کارهای نوین حضور داشتند و نظراتی دادند که دیگاههای انها شنیده شد  .

واعظی گفت: برخی از مصوبات، آئین نامه ها و قوانین ما مربوط به مشاغل سنتی است که باید  آنها را اصلاح کنیم .

وی افزود: مهم این است که با بوجود آمدن مشاغل دانش محور در کشور نباید مشاغل سنتی ما خدشه دار و بیکار شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد:وظیفه دولت آن است که از کسب و کارهای نوین حمایت کند تا گسترش یابند ضمن آنکه تلاش کند کسب و کارهای سنتی نیز به هیچ وجه تعطیل نشوند .

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.