اصفهان شرق

وجود اختلاف‌نظر درباره اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در اصفهان/ آیین‌نامه ساماندهی ارز و حمایت از تولید داخلی استان تصویب شد

کدخبر: 127277
1395/12/11 در ساعت 09:36

به گزارش اصفهان شرق،  استاندار اصفهان در چهل و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: گفتگوی بین این دو بخش برای استانی همچون اصفهان که استانی تولیدی است برای اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق بیشتر بسیار مهم و اساسی است، هرچند شاید برای استان‌هایی که بازرگانی هستند اهمیت چندانی نداشته باشد.

رسول زرگرپور با اشاره به آیین‌نامه ساماندهی ارز و حمایت از تولید داخلی که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اظهارنظر در کارگروه‌های استانی ابلاغ‌شده است، گفت: اصلاحات موردنظر در آیین‌نامه ساماندهی بازار ارز تدوین و مصوب شد و برای تصویب نهایی این آیین‌نامه به تهران ارسال می‌شود تا نظر‌گاه‌های فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان اصفهانی نیز در این آیین‌نامه مدنظر گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موانع و راهکارهای واقعی کردن نرخ ارز را احصاء کرده و به‌صورت یک بسته برای مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی و بانک مرکزی آماده‌سازی و ارسال خواهد شد و برای رسیدن به نتیجه آن را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به اختلاف‌نظرهایی که درباره اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در استان وجود دارد، گفت: این سامانه در حال آزمایش بوده و اجرایی نشده است و بعد از مراحل آزمایشی و اصلاح نقطه نظرات، اجرایی می‌شود.

زرگرپور، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را جزو شوراهای موفقی دانست که درباره مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند و تأکید کرد: شورای گفتگو، فرصت طلایی است که تولیدکنندگان و کارآفرینان با مقام‌های دولتی چهره به چهره مسائل و مشکلاتشان را حل می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از مسائل در این شورا حل می‌شود و همه به نظر واحدی درباره دستورالعمل‌ها می‌رسند، برخی از مسائل هم که نیاز به پیگیری دارد به تهران و به مرجع مربوطه ارسال می‌شود.

گفتنی است در این جلسه برخی مسائل و اختلاف‌نظرها درباره تأمین اجتماعی، حقوق بیمه‌ای و پیمانکاران نیز بررسی و جمع‌بندی شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز