سرویس: اجتماعی 18:00 - سه شنبه 10 اسفند 1395

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خبر داد:

پیشگیری از حوادث «چهارشنبه‌سوری» در دستور کار پلیس اصفهان + جزییات

سرهنگ کریمی گفت: اولویت پلیس در برنامه‌های چهارشنبه آخر سال، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از حوادث این روز است.

به گزارش اصفهان شرق، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حاشیه سیزدهمین جلسه پیشگیری از حوادث اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها وادارات مختلف در سال اجتماعات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه برابر گزارش اداره بهداشت استان بروز حوادث چهارشنبه آخر سال از سال 92 تاکنون سیر نزولی داشته است.

سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم از آسیب‌ها و خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا انتظار داریم که امسال نیز شاهد کم‌ترین حادثه و آسیب در سطح استان باشیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه اولویت پلیس در برنامه‌های چهارشنبه آخر سال، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از حوادث این روز است، خاطرنشان کرد: برنامه مشترکی در همین زمینه بین پلیس و دستگاه‌های دیگر همچون صداوسیما، هلال‌احمر، بهزیستی، آموزش‌وپرورش، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تهیه شد که انشاء اله در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

سرهنگ کریمی، ارائه هشدارهای لازم، پخش فیلم‌های کوتاه، پویانمایی و تیزر از صداوسیما، نصب بنرهای هشداری در سطح شهر، چاپ ویژه‌نامه و بروشورهای آموزشی، حضور کارشناسان انتظامی در سطح مدارس و برگزاری جلسه‌های مختلف با کارشناسان آموزش‌وپرورش را ازجمله برنامه‌های پلیس استان در خصوص چهارشنبه آخر سال عنوان کرد.

* انتظام بخشی در سطح خیابان‌های سطح شهر

وی بخشی از برنامه پلیس استان در چهارشنبه آخر سال را انتظام بخشی در سطح خیابان‌های سطح شهر عنوان و اظهار کرد: با توجه به تردد زیاد این روزها، پلیس راهور تیم ویژه روان‌سازی ترافیک راه‌اندازی خواهد کرد و از تردد موتورسیکلت‌ها در برخی از حوزه‌های شهر جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعرض به مردم و اماکن عمومی به بهانه چهارشنبه آخر سال را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس با هرکسی که بخواهد به بهانه این روز برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا به اماکن عمومی تعرض کند برخورد قانونی صورت خواهد داد.

این مسئول انتظامی بابیان اینکه در این زمینه برخورد با صنوفی که اقدام به تهیه و توزیع انواع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد و قاچاق می‌کنند نیز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تذکرهای لازم به‌تمامی صنوف داده‌شده و خوشبختانه اصناف نیز همکاری خوبی تاکنون با پلیس داشته‌اند.

وی بابیان اینکه طرح‌های پلیس برای مقابله با هرگونه حمل‌ونقل مواد محترقه غیرمجاز در گلوگاه‌ها و سطح شهر تشدید شده است، گفت: از شهروندان نیز می‌خواهیم که هرگونه اطلاعی در خصوص خریدوفروش این‌گونه مواد دارند موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات بعدی در زمینه برخورد با متخلفان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی انجام گیرد.

انتهای پیام/ پایگاه خبری پلیس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.