سرویس: دین و اندیشه 14:00 - سه شنبه 10 اسفند 1395

امام جمعه موقت تهران:

حضرت زهرا(س ) الگوی تمامی انسان‌ها و بشریت در همه اعصار هستند

حجت الاسلام صدیقی می گوید: حضرت فاطمه زهرا(س) را تنها نباید به عنوان الگوی زنان جامعه معرفی کنیم، بلکه ایشان الگوی تمامی انسان‌ها و بشریت در همه اعصار هستند و این مهم مسئله‌ای است که خداوند متعال در قرآن کریم نیز به آن اذعان داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی  همزمان با ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) در جمع مردم  و روحانیون و طلاب زرین شهر اظهار کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان اولین مدافع ولایت، برای اثبات حق ولایت امیرالمومنین(ع) خطبه های بی بدیلی را قرائت کردند و در این راه نیز به فیض شهادت نائل شدند.
این استاد اخلاق حوزه، با اشاره به اینکه ظرفیت وجودی حضرت زهرا(س) همان ظرفیت عظیم پیامبر(ص) است، افزود: وجود نازنین حضرت زهرا(س) همچون دریایی بی ساحل است که از وجود مبارک پیغمبر اسلام سرچشمه گرفته و به فرزندان بزرگوارشان انتقال یافته است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای امت پیامبر(ص)، مادری مهربان است، تصریح کرد: در زمان قیامت که هیچ مادری به فکر فرزند خود نیست و برادر از برادر فرار می کند، حضرت زهرا(س) چون مادری مهربان شفاعت امت رسول الله را خواهند کرد.
وی با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) ادامه داد: توصیه من امروز به تمامی اقشار جامعه و به ویژه بانوان این است که سیره حضرت زهرا(س) را مطالعه کرده و آن را در دستور کار قرار دهند چراکه حضرت صدیقه طاهره برترین الگوی زنان و کاملترین آنها است.
آیت الله صدیقی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) را تنها نباید به عنوان الگوی زنان جامعه معرفی کنیم، بلکه ایشان الگوی تمامی انسان‌ها و بشریت در تمامی اعصار هستند و این مهم مسئله‌ای است که خداوند متعال در قرآن کریم نیز به آن اذعان داشته است.
وی عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) وسیره ایشان در گذر زمان همچنان طراوت خود را حفظ می‌کند و مانند کتاب خداوند، الگویی برای تمام اعصار است و این مهم از خصلت معجزه گون این کتاب ناشی می‌شود که نه تنها با گذر زمان کهنه نمی‌شود بلکه مطالب جدیدی را نیز می‌توان از آن کسب کرد.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حضرت فاطمه(س) چنگ در ریشه توحید زده بودند و به همین دلیل هراسی از قدرت‌ها نداشتند و سیره آن حضرت و به ویژه دفاعیات ایشان در مسجد پیامبر(ص) این مسئله را اثبات می‌کند.
آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا(س) به معنای واقعی انسانی موحد بود؛ فداکاری برای ولایت از ویژگی‌های بر جسته حضرت زهرا (س) است و ایشان با رشادت و از خودگذشتگی بسیار تا پایان عمر با برکت خویش شانه به شانه امیر مؤمنان علی(ع) ایستاد و جان خویش را فدای رسالتی کرد که از پدر بزرگوارشان، پیامبر اعظم(ص) آموخته بود

انتهای پیام/مباحث

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.