سرویس: اقتصادی 11:40 - سه شنبه 10 اسفند 1395

رئیس میدان میوه و تره بار اصفهان:

سیلاب های جنوب عامل افزایش نرخ پرتقال در بازار

رئیس میدان میوه و تره بار اصفهان گفت: سیلاب های جنوب عامل افزایش نرخ پرتقال به کیلویی هشت هزار تومان است.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر اطرج  اظهار داشت: با توجه به اینکه از قبل پیش بینی کرده بودیم که در صورت عدم واردات میوه، با کمبود شدید پرتقال و نارنگی مواجه می شویم، قیمت پرتقال افزایش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که هشدار گرانی پرتقال در ایام نوروز یا هفته آخر اسفند بود نه اینکه از اواخر بهمن و اوایل اسفند با روند صعودی قیمت پرتقال مواجه شویم، بیان داشت: با توجه به سیلاب ها در جنوب، خیلی از مرکبات از بین رفت و قیمت ها به یکباره افزایش یافت.

رئیس میدان میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: مقرر شد که پرتقال از مصر و ترکیه وارد کنند و در صورت واردات مشکلی نخواهیم داشت و قیمت همچون سابق خواهد بود.

وی در این خصوص که مردم از بحث سلامتی میوه های وارداتی نگرانند، ادامه داد: میوه هایی که مهر سلامت بر آنها زده شده باشد و با مجوز  وارد شود یک مرحله قرنطینه را گذرانده و جای نگرانی از بابت سلامت و بهداشتی آنها نیست.

وی گفت: امید است که شاهد وارد شدن افراد سودجو به بحث واردات میوه و قاچاق آن نباشیم.

موز ارزان ترین میوه است

اطرج با بیان اینکه ارزان ترین میوه موز است، ادامه داد: از نظر خرید و فروش سیب، کیوی و خیار در بازار مشکلی نیست و نه با کمبود مواجهیم و نه شاهد افزایش قیمت در این نوع میوه ها هستیم.

رئیس میدان میوه و تره بار اصفهان اعلام کرد: بیشترین مشکل در تهیه پرتقال و نارنگی است که پرتقال تامسون جنوب هم اکنون در سطح میدان از کیلویی هفت هزار تا کیلویی پنج هزار تومان به فروش می رسد.

وی اعلام کرد: پرتقال شمال از کیلویی ۴۰۰ و ۵۰۰ تا یک هزار تومان به فروش می رسد.

اطرج اضافه کرد: از جنوب بیشتر پرتقال تامسون وارد می شد و تا ۱۵ اسفندماه پرتقال والنسیا وارد می شود.

وی ادامه داد: قیمت نارنگی پاکستانی کمتر از کیلویی شش هزار تومان و قیمت سیب درختی از کیلویی چهار هزار تومان به پایین است.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.