اصفهان شرق

هشدار یک مقام دانشگاهی: اگر به فکر چاره نباشیم، اصفهان هم خوزستان دوم می شود

کدخبر: 127213
1395/12/10 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، محمدآبادی در مراسم بزرگداشت ‘روز ملی مهندس’ در تالار بین المللی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان افزود: کویر هم اکنون تا نزدیکی دانشگاه خوراسگان پیش آمده و مساله آلودگی هوا، وجود ریزگردها و خشکی باتلاق گاوخونی، اصفهان را به خوزستانی بالقوه تبدیل کرده است.
تالاب خشک شده گاوخونی در یکصد کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی و اجرای طرح های علمی و پژوهشی با کمک جامعه دانشگاهی از بروز اتفاقاتی همچون شرایط جاری استان خوزستان پیشگیری کرد.
امیری از تایید طرح پژوهشی ‘مقابله با ریزگردها’ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) توسط مسئولان و سازمان های استانی و ملی خبر داد و اعلام کرد: این طرح بزودی در عرصه ای بالغ بر سه هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به اجرا درخواهد آمد.
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: این طرح برای اولین بار در کشور بعنوان یک طرح علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی اجرا می شود.
امیری اضافه کرد: طرح مقابله با ریزگردها بزودی در اراضی نزدیک به فرودگاه اصفهان نیز بطور آزمایشی انجام خواهد شد.
شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: توجه صِرف به فناوری های سخت در اصفهان، این شهر را از توسعه پایدار دور می کند.
مهدی جمالی نژاد افزود: ما هم اینک شاهد تغییری بزرگ در پارادایم(الگو)های شهری هستیم که شامل گذار استفاده از فناوری های سخت به فناوری های نرم است و کسانی که این تغییرات را درک کنند و با آن همراه شوند، چند گام جلوتر از دیگران پیشرفت خواهند کرد.
جمالی نژاد تصریح کرد: توسعه روزافزون صنایع فرهنگی، بالا رفتن سهم کالاها و خدمات فرهنگی، روی آوردن به اقتصاد فرهنگ، صنایع دانشی و اقتصاد بی وزن در جهان گویای این مطلب است که اصفهان نیز برای به روز شدن و پاسخ به نیاز روزافزون اشتغال خود باید به فناوری های نرم و دانش محور شدن، روی بیاورد.
وی اضافه کرد: بازیگر اصلی توسعه شهرها بویژه اصفهان و دانش محور شدن شهرها، دانشجو ها و اساتید دانشگاهی هستند.
در ادامه این مراسم، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از بهره برداری از خط دو اتوبوس های بی آرتی(BRT) در آینده نزدیک خبر داد.
رضا امینی گفت: این خط دو نقطه شرقی – غربی شهر اصهفان را به هم متصل می کند و دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان می توانند بدون دغدغه های قبلی و براحتی رفت و آمد به دانشگاه داشته باشند.
روز پنجم اسفند به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی در تقویم رسمی ایران به نام ‘روز ملی مهندس’ نامگذاری شده است.
استان اصفهان دارای 27 واحد دانشگاهی آزاد جامع، بسیار بزرگ، بزرگ، متوسط و کوچک با حدود یکصد هزار دانشجو است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) نیز حدود 20 هزار دانشجو، 400 عضو هیات علمی تمام وقت و 14 مرکز تحقیقاتی دارد.

انتهای پیام/ایرنا