سرویس: تولیدی » مقاله و یادداشت 23:45 - جمعه 25 بهمن 1392

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

طرحی که بورس را نا آرام کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر از شورای نگهبان در رابطه با قیمت گذاری پتروشیمی ابهامی گرفته شود مجلس می بایست نسبت به اصلاح این طرح قدم بر دارد.

مهندس فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با اصفهان شرق در راستای طرح مبلغ خوراک پتروشیمی به 15سنت و اثرات این طرح در کاهش ارزش سهام بورس اظهار داشت: پیشنهادی مبنی بر عدم قیمت گذاری مستقیم در تولید در کمیسیون تلفیق تصویب شد، بر همان اساس در صحن علنی مجلس گزارش این طرح داده شد تا بتوان فرمول و مبنایی را ارائه دهیم که به نحوی قیمت گذاری برای واحد پتروشیمی، تعیین و بازده ارزی داخلی(نرخ بازده سرمایه گذاری ) 25% شود و در این برآورد واحدهایی که در زمینه ی فعالیت هزینه های بیشتری را اعم از حمل ونقل خواهند داشت چیزی در حدود 10 سنت و واحد هایی با هزینه ی کم تر تا 15 سنت مقرون به صرفه می باشد.

وی با اشاره به حُسن این طرح افزود: این طرح با توجه به اینکه به صورت مبنا قرار داده شد و مجلس در قیمت گذاری واحد ها وارد نمی شود دارای حسن می باشد ولی اثرش روی بورس مثبت نبوده و امیدواریم زمینه ی اصلاح این طرح به وجود  آید.

مهندس فولاد گر با توجه به فضای روانی ایجاد شده در بازار بورس نظر شورای نگهبان را در رابطه با این طرح و تجدید نظر مجلس بر مبنای فرمول یا حداقل قیمت مهم دانسته و تصریح نمود: اگر از شورای نگهبان در رابطه با قیمت گذاری پتروشیمی ابهامی گرفته شود مجلس می بایست نسبت به اصلاح این طرح قدم بر دارد و گرنه به این صورت باقی خواهد ماند. ما معتقدیم که اگر فرمول و مبنا ارائه دهیم نبایست چیزی به عنوان حداقل نرخ صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با توجه به تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در پایین دست خاطر نشان کرد: بندی در راستای این طرح آورده شده که به سرمایه گذارانی که در پایین دست داخلی سرمایه گذاری می کند، تخصیص پلکانی اختصاص گیرد تا مشوقی در جهت سرمایه گذاری شود. این پیشنهاد( تخصیص پلکانی) به این دلیل صورت گرفت، زیرا به اعتقاد بسیاری تصویب طرح سرمایه گذاری در بالا دست مقرون به صرفه است و سرمایه گذاران به پایین دست ورود نخواهند داشت که با بند اضافه شده تشویقی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال مبنی بر تناقض این طرح با قانون هدفمندی یارانه گفت: قانون هدفمندی در این زمینه تعیین تکلیف کرده بود و در راستای این طرح می بایست همراه قانون حرکت کرد.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “طرحی که بورس را نا آرام کرد”

  1. ZAREIAN گفت:

    زاگ وب جدیدترین رتبه بندی سایت های شهر اصفهان را منتشر کرد. در این رتبه بندی که بر اساس رتبه جهانی الکسای سایت های زیر قرار گرفته است ؛ سایت های زیر رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند:

    درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان
    هواداران سپاهان اصفهان
    باشکاه فرهنگی ورزشی یولاد مبارکه سپاهان
    شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
    پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.