سرویس: اجتماعی 10:35 - دوشنبه 09 اسفند 1395

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پزشک باید بعد جسمانی و معنوی یک بیمار را در نظر بگیرد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یک پزشک باید هم به بعد جسمانی و هم بعد معنوی یک بیمار توجه کند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسین جوادی در همایش کشوری آموزش و خدمات سلامت فرد، خانواده و جامعه اظهار داشت: چطور یک پزشک می‌تواند ابعاد معنوی انسان را رها کرده و فقط به ابعاد جسمی فکر کند، پزشکی با این نوع نگرش بدتر از یک دامپزشک است چرا که همیشه ابعاد جسمی و معنوی به هم ارتباط دارند.

وی بیان داشت: اگر به این اعتقاد داشته باشیم که کلید تمام کارها در دست خدا است بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی انسان‌ها حل می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه زمانی که مریض می‌شویم شافی ما دکتر و یا پزشک نیست بلکه خداست، تأکید کرد: این نوع نگاه در سلامت جسمی بسیار می‌تواند مؤثر باشد.

دبیر علمی همایش کشوری آموزش و خدمات سلامت فرد، خانواده و جامعه نیز در این همایش تصریح کرد: در راستای اجرای اهداف در این همایش، در نظر داریم تا این همایش را حول محورهای سلامت فرد، خانواده و جامعه، ارائه خدمات سلامت از پیشگیری تا توان‌بخشی، آموزش در سلامت فرد، خانواده و جامعه و در نهایت چالش‌های ارائه خدمات به سلامت را قرار دهیم.

ماهرخ کشوری با بیان اینکه این همایش شامل پانل‌های تخصصی خواهد بود، تأکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و صاحب‌نظران در حوزه سلامت از جمله مخاطبان اصلی این همایش هستند.

دبیر علمی همایش کشوری آموزش و خدمات سلامت فرد، خانواده و جامعه اظهار داشت: همایش کشوری آموزش و خدمات سلامت فرد، خانواده و جامعه به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: برگزاری این همایش فرصت بسیار مناسبی است که از دانش، تجربه و یافته‌های علمی اندیشمندان و صاحب‌نظران در این حوزه استفاده کنیم.

کشوری افزود: در این همایش تصمیم داریم تا با تحت پوشش قرار دادن مسائل و موضوعات مختلف مرتبط با ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی، عاطفی و معنوی سلامتی در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی، به تنگناها و موانع موجود در تأمین سلامتی در عرصه‌های مختلف جامعه پرداخته و آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/مهر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.