سرویس: اقتصادی 09:25 - دوشنبه 09 اسفند 1395

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

35 درصد از فارغ التحصیلان استان بیکار هستند/ دولت دیگر قادر به سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل نیست

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به افزایش نرخ بیکاری تحصیل کنندگان در استان گفت: در حال حاضر 35 درصد از تحصیل کرده‌های استان بیکار هستند و بر همین اساس الگو قرار دادن کارآفرینان در ایجاد کسب‌ و کار ضروری است.

به گزارش اصفهان شرق، محسن نیرومند در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر گفت: در سال‌های اخیر جامعه به سمتی رفته است که نیاز به حضور افراد کارآفرین بیشتر شده و تلاش‌هایی برای عبور از اقتصاد متکی بر منابع و رسیدن به اقتصاد مبتنی بر دانش صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری تحصیل کنندگان در استان اصفهان افزود: در حال حاضر 35 درصد از تحصیل کرده‌های استان بیکار هستند و بر همین اساس الگو قرار دادن کارآفرینان در ایجاد کسب‌وکار بیش از پیش نیاز است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بر اساس ابلاغ وزارت کار و رفاه اجتماعی تجلیل از کارآفرینان در دو سطح استان و کشور انجام می‌شود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: به دلیل اهمیت کارآفرینی در کشور، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی بالاترین مقام هر استان به عنوان رئیس جشنواره انتخاب می‌شود که در سطح استان، استاندار است.

نیرومند با اشاره به آمار 10 جشنواره کارآفرینان برتر در دوره‌های گذشته خاطرنشان کرد: در دوره‌های پیشین 3 هزار کارآفرین در سطح استان انتخاب شدند که از این میزان 20 کارآفرین به سطح کشوری راه یافتند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در رابطه با نحوه انتخاب کارآفرینان برتر افزود: از 16 خرداد سال 95 ثبت نام کارآفرینان در سایت این اداره انجام شد و تعداد 479 نفر اطلاعات خود را درج کردند، از این تعداد 104 نفر حائز شرایط داوری بودند و بعد از داوری 23 طرح به مرحله بعدی راه یافت و نهایتاً 16 طرح انتخاب شد و طرح‌ها از نزدیک بازدید شد که از این میان هشت طرح برگزیده و معرفی شدند.

نیرومند در پایان به شرایط حاضر در محیط کسب‌وکار جامعه اشاره کرد و گفت: دولت دیگر همچون گذشته قادر به سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل برای افراد فارغ‌التحصیل نیست و باید هنر کارآفرینی رواج بیشتری یابد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.