سرویس: اخبار شهرستان 11:59 - یکشنبه 08 اسفند 1395

​به میزبانی آموزش و پرورش منطقه جلگه برگزار شد؛

چهارمین مجمع بحث و گفت وگوی کانون های شرق استان

چهارمین مجمع بحث و گفت وگوی کانون های شرق استان با موضوع نفی خشونت، به میزبانی آموزش و پرورش منطقه جلگه برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، این برنامه با موضوع نفی خشونت و با حضور اعضای شوراهای دانش آموزان و اعضای انجمن های کانونهای فرهنگی و تربیتی شرق استان درسالن مدرسه امام سجاد هرند منطقه جلگه برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبیین آیات و روایات متعدد در باب جایگاه خرد، اندیشه ورزی و عقلانیّت در منابع دینی و فرهنگ اسلامی گفت: توجه به گسترش فضای پرسشگری  و ترویج فرهنگ گفت وگو در سطح مدارس و کانونها از جمله برنامه های راهبردی آموزش و پرورش استان در دولت تدبیر و امید است.
محمداسماعیل زاده با اشاره به سوالات ریاست جمهور درباره خشونت، ترویج  فضای گفت وگو را به عنوان عاملی مهم در نفی خشونت و افراطی گری درسطح جامعه و نظام بین الملل دانست.
وی عنوان کرد: اخلاقی عمل کردن، منطقی بودن، رعایت حرمت انسانها، تحمل دیدگاههای مخالف، نقد سخنان به جای نقد افراد از جمله آداب اسلامی مجامع بحث وگفت و گو است. از دانش آموزان می خواهیم که آزادانه و فعالانه با رعایت  این آداب در خصوص نفی خشونت به طرح دیدگاه های خود بپردازند.
گفتنی است در ادامه این جلسه دانش آموزان با بیان دیدگاههای خود در رابطه با ریشه های خشونت، راههای نفی خشونت و…، به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.