سرویس: غیر تولیدی 17:00 - یکشنبه 08 اسفند 1395

عواقب تعطیلات نوروزی بر گردشگری

«سفر نوروزی» بدترین «سفر» است

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان تور ایرانگردی و جهانگردی به مشکلات سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: در ایام نوروز، سفرهای داخلی به دلیل چند مشکل بزرگ اصلاً کیفیت ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، مسعود عبداللهی درباره عواقب تعطیلات نوروزی بر فرهنگ گردشگری کشور اظهار داشت: به واقع ایام نوروز به دلیل حجم گسترده سفرها در سراسر کشور از بی‌کیفیت ترین ایام سفر در ایران به حساب می‌آیید که به نوعی وضعیت بسیار نامناسبی بر روند گردشگری کشورمان به جا می‌گذارد.

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان تور ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه متعاقباً سفر خارجی در ایام نوروز در ارجحیت قرار می‌گیرد، عنوان کرد: مردم در نوروز به دلیل تعطیلات و اجباری که از نظر شغلی و تحصیلی فرزندانشان دارند مجبور به سفر و دید و بازدید در شهرهای دیگر می‌شوند به امید اینکه خستگی یک سال را از بدن بزدایند ولی متاسفانه آنقدر خدمات در ایام نوروز پایین می‌شود که مسافر بیشتر خسته می‌شود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید تعطیلات نوروز در ایام 4 فصل سال تقسیم شود تا انتخاب مردم برای سفر نیز بیشتر شود، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات سفرهای نوروزی، حوادث در جاده‌ها است و هر سال ما شاهد آن هستیم که هموطنانمان در ایام نوروز که زمانی برای شادی است دچار مصیبت و از دست دادن عزیزانشان می‌شوند و این به دلیل همین محدودیت زمانی در تعطیلات است که صرف یک زمان خاصی در روزهای نخست فروردین شده است.

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان تور ایرانگردی و جهانگردی خاطرنشان کرد: سفر در نوروز به نسبت ایام دیگر سال نیز بسیار برای مسافر در حوزه‌های اقامت، حمل و نقل و غذا گران تمام می‌شود.

تعطیلات نوروز کم شود / علت خستگی سفرهای نوروزی

همچنین در این راستا ابراهیم پورفرج – رئیس جامعه تورگردانان کشور نیز بهترین روش فرهنگ سفر را کاهش تعطیلات نوروز و تقسیم آن در طول سال عنوان کرد و اظهار داشت: باید دولت و نهادهای مرتبط سفر برنامه ریزی کنند تا تعطیلات طولانی سفر در ایام نوروز در بین فصول تابستان، پاییز و زمستان تقسیم شود.

نوروز بدترین زمان سفر خارجی‌ها به ایران

پورفرج با بیان اینکه ایام نوروز به هیچ عنوان زمان مناسبی برای سفر گردشگران خارجی به ایران نیست، افزود: مسلماً وقتی در ایام نوروز اینهمه حجم سفر در سراسر کشور داریم تمام خدمات در هتل، حمل و نقل، غذا، پذیرایی و … بسیار اُفت می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.