سرویس: اقتصادی 15:05 - یکشنبه 08 اسفند 1395

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان:

هزینه پیامک‌های اطلاع‌رسانی دولتی از کجا تأمین می‌شود؟

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارسال پیامک‌هایی به صورت انبوه به مردم هزینه‌های بسیاری برای سازمان‌ها دارد و این سؤال مطرح است که هزینه پیامک‌های اطلاع‌رسانی از کجا تأمین می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، ابوالفضل قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: مدت مدیدی است که پیامک‌هایی به صورت انبوه از اقدامات لحظه‌ای مدیران ادارات برای مردم ارسال می‌شود، به صورتی که بازدیدها، حضور در جلسات و سخنان مدیر و حتی حضور در رسانه در تعداد بالا اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع هزینه بسیاری را برای سازمان ها به دنبال دارد، اضافه کرد: این رویه مدتی است در شهرداری و سازمان های تابعه آن نیز مرسوم شده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اکنون این سؤال مطرح است که شهرداری با در اختیار داشتن چندین رسانه اعم از سیمای شهر، صدای شهر، اصفهان زیبا و خبرگزاری ایمنا و بهره برداری از 10ها کانال و گروه در شبکه های مجازی که تمام این موارد با هزینه های میلیاردی اداره می شوند، لزوم استفاده از سامانه پیامک انبوه که خود هزینه های دیگری را به سازمان ها تحمیل می کند، به چه دلیل است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه پیامک های اطلاع رسانی از کجا تامین می شود، ادامه داد: همچنین امیداریم ریاست جمهور به همان پیام نوروزی که از طریق شبکه های صدا و سیما که چندین بار پخش می شود، اکتفا کرده و از ارسال بیش از100 میلیون پیامک به تمام خطوط تلفن های همراه خودداری کند تا عمل وی الگویی برای مدیران در سطح کشور شود.

قربانی تاکید کرد: قطعا مراقبت از این هزینه های غیرضروری و 10ها هزینه شبیه به آن که متاسفانه این روزها حساسیت نسبت به آنها کم شده، می تواند گره گشای بخشی از مشکلات سازمان ها شود.

وی افزود: در مصاحبه ای که معاون اداری، مالی شهرداری اصفهان در ابتدای سال جاری داشتند، بیان کردند که میزان بدهی دولت به شهرداری اصفهان بالغ بر 3هزار میلیارد تومان است که درخواست بنده از شهردار اصفهان این است که اولا در یک گزارش رسمی اعلام کنند، چه میزان از این مبلغ تاکنون توسط دولت پرداخت شده و ثانیا آخرین مبلغ بدهی دولت به شهرداری اصفهان تا این زمان چه میزان است و و برای وصول آن چه اقداماتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.