سرویس: دین و اندیشه 11:42 - یکشنبه 08 اسفند 1395

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بزرگ ترین گناه ناامیدی از رحمت الهی است

آیت ا..مهدوی گفت: ناامیدی از رحمت خدا بزرگترین گناه کبیره است، براین اساس انسان نسبت به اعمال گذشته نباید مایوس بوده و نسبت به آینده باید تصمیم بگیرد که دیگر مرتکب گناه نشود.

به گزارش اصفهان شرق، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبحث امید به رحمت الهی، اظهار کرد: یاس و ناامیدی از رحمت خداوند که پس از انجام گناه پدیدار می‌شود، گناهش بسیار سنگین‌تر از خطایی است که انسان مرتکب می‌شود.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی  در جمع طلاب اصفهان، با بیان این که «قنوط» به معنای نا امیدی از رحمت الهی است، اظهار کرد: مراقبت بر عدم ناامیدی از رحمت خداوند نیازمند مراقبت به عدم جرأت به گناه نیز هست؛ همچنان که در روایت آمده که عالم کسی را به گناه امیدوار نمی‌کند همچنان‌که او را از رحمت الهی ناامید نمی‌سازد.

وی افزود: در حدیثی قدسی آمده که اگر بندگان من، که به من پشت کرده اند، می دانستند که چقدر انتظار آنها را می کشم و مشتاق بازگشت آنان هستم از شوق جان می‌سپردندف از طرفی روایاتی وجود دارد که وقتی فرد، گناهی را مرتکب می‌شود خدای متعال خطاب می‌کند «به عزتم قسم او را نخواهم بخشید». براین اساس انسان باید مراقب باشد گناه نکند اگرهم گناهی از او سر زد، امیدوارانه توبه کند.»

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام زمان(ع) همواره و از نزدیک شاهد اعمال ما هستند، چنان که وقتی آقای فاضلی خدمت حضرت رسیدند از ایشان پرسیدند که آیا شما به همه اعمال ما آگاه هستید؛ حضرت جواب دادند که بله، ما همه اعمال شما را درنظر داریم و ایشان چند نمونه را برشمردند که آقای فاضلی شرمنده شده، لکن این بدین معنا بوده که اگر نظر امام عصر(عج) را ناظر بر خود دانسته سراغ گناه نخواهیم رفت.

آیت ا.. مهدوی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) در رابطه با بزرگترین گناه کبیره، تشریح کرد: ناامیدی از رحمت خدا بزرگترین گناه کبیره است، براین اساس انسان نسبت به اعمال گذشته نباید مایوس بوده و نسبت به آینده باید تصمیم بگیرد که دیگر مرتکب گناه نشود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.