سرویس: خواندنی 12:50 - یکشنبه 08 اسفند 1395

حواستان به واژه «حراج» باشد!

توصیه‌های خرید عید نوروز با صرفه‌جویی در هزینه‌ها

این روز‌ها همه در تب و تاب خرید وسایل مورد نیاز خود در آستانه سال نو هستند اما برای اینکه از خریدتان راضی باشید، باید نکاتی را رعایت کنید.

به گزارش اصفهان شرق، برای یک خرید موفق قبل از عید باید مواردی را مد نظر قرار داد. در این مطلب اهم این نکات معرفی شده‌اند.

پیش از رفتن به خرید، به طور کامل فهرستی از اقلام مد نظر تهیه کنید تا وسایل اضافی نخرید. همچنین اگر جزو افرادی هستید که هنگام خرید ولخرجی می‌کنید، ممکن است اقدام به خرید کنید. از این رو، بهتر است با شخص یا اشخاص معتمد به خرید عید بروید تا آن‌ها راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.
زمان مشخصی را به خرید اختصاص دهید و قبل از خرید حتما درباره محصول، گارانتی و خدمات پس از فروش آن، شیوه نصب، هزینه حمل و آموزش نحوه استفاده از محصول اطلاعات کسب کنید.
در انتخاب برند و نوع فروشگاه یا مغازه اطلاعات کسب کنید و همیشه کالاهای دارای برچسب قیمت را خریداری کنید تا متحمل ضرر و زیان اقتصادی نشوید.
برای پرو لباس یا کفش حتما از قبل کفش و لباس راحت بپوشید تا هنگام تعویض لباس دچار دردسر و سختی نشوید.
نوع مغازه را با توجه به موجودی نقدی خود انتخاب کنید تا تحت تاثیر بازاریابی فروشنده‌ها دچار وسوسه خرید کالا‌ی غیر موجه نشوید.
خرید وسایل را به آخرین روزهای قبل از سال نو موکول نکنید، زیرا زمان کافی برای بررسی ندارید و ممکن است در پایان از انتخاب محصول پشیمان شوید.
این روزها بازار پر شده است از محصولات جور واجور و این تنوع ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. بهترین شیوه برای رفع این تردید و دودلی خرید کالایی است که دقیقا مطابق نیاز شما باشد.
اگر برای خرید فرد سالمند یا کودک به همراه دارید، تنظیم زمان، همراه داشتن خوراکی، نوع وسیله حمل و نقل از مواردی هستند که حتما باید مورد توجه قرار گیرند.
هنگام معامله حتما فاکتور مهردار، کارت گارانتی و خدمات پس از فروش و سایر ملزومات را از فروشنده درخواست کنید تا در صورت هرگونه مشکل بتوانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید.
از این گذشته، باید با افرادی همراه شوید که روحیه مثبت و شادی دارند، به خواسته‌های شما احترام می‌گذارند، وقت و زمان کافی برای همراه بودن با شما را دارند و دارای سلایق خوب و قدرت انتخاب و تحلیل دقیقی از کالا‌ها هستند.
اگر از سوی فروشنده راهنمایی نمی‌شوید یا بالعکس به شدت در معرض انواع پیشنهادات آنها قرار می‌گیرید، بهتر است با صبر و تحمل رفتار کنید و اگر نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید، فروشگاه را ترک کنید.
تحت تاثیر واژه‌هایی چون حراج قرار نگیرید و ابتدا قیمت کالای حراج شده را با قیمت اصلی آن مقایسه کنید. در بسیاری از مواقع حراج تنها یک تبلیغ است یا شامل همه کالا‌ها نمی‌شود و یا در حجم انبوه از قیمت اصلی بالاتر می‌رود.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.