سرویس: اجتماعی 18:00 - شنبه 07 اسفند 1395

دستیار تخصصی طب سنتی ایران بررسی کرد

یک روش ساده برای کاهش عوارض مصرف برنج و افزایش ویتامینهای آن

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بهتر است برنج را قبل از طبخ در آب سبوس گندم بخیسانند و بعد از آن به‌خوبی شسته و طبخ شود همچنین خیساندن برنج در سبوس نه‌تنها باعث کاهش لزوجت آن است بلکه باعث می‌شود ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید سبوس نیز وارد برنج شوند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدعلی زارعیان درباره برنج و شیوه پخت آن از دیدگاه طب سنتی اظهار کرد: یکی از ویژگیهای برنج، لزوجت (چسبندگی) آن است که از این نظر نیازمند اصلاح است تا به کبد آسیب کمتری برساند و هضم آن تسهیل شود.

وی افزود: البته پیشنهاد می‌شود که افراد برنج را آبکش کنند تا لزوجت برنج کم شود اما ایرادی که به این کار وارد می‌شود این است که برنج طی این فرآیند بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست خواهد داد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: روش‌های پیشنهادی در منابع طب سنتی برای اصلاح لزوجت برنج که مواد مغذی برنج را نیز تا حد زیادی حفظ می‌کند, وجود دارد.

زارعیان ادامه داد: بهتر است برنج را قبل از طبخ در آب بخیسانند و بعد از آن به‌خوبی شسته و طبخ شود همچنین خیساندن برنج در سبوس نه‌تنها باعث کاهش لزوجت آن است بلکه باعث می‌شود ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید سبوس نیز وارد برنج شوند.

وی یادآور شد: البته نکته دیگری که باید ذکر شود این است که همه انواع برنج در میزان لزوجت یکسان نیستند و بعضی از انواع برنج کم‌لزوجت هستند و بدون این فرایند نیز قابل طبخ هستند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.