سرویس: اجتماعی » علمی 17:09 - شنبه 07 اسفند 1395

ولایتی در اصفهان:

ایران در زمینه تولید علم و فناوری‌های نوین صاحب جایگاه ویژه‌ای در جهان است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید علم و دست‌یابی به فناوری‌های نوین امروز صاحب جایگاهی بی نظیر در منطقه و جهان است.

به گزارش اصفهان شرق، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی به جایگاه ایران در تولید و توسعه علوم به‌ویژه در حوزه پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران در راه خودکفایی برای رسیدن به رشد و تعالی در همه عرصه‌ها عزم خود را جزم کرد.

وی افزود: این عزم به‌ویژه در زمینه توسعه علوم خود را نشان داد و امروز خوشحال هستیم از اینکه در این مسیر ترسیم شده قدم برداشته‌ایم. بدون تردید ایران در زمینه تولید علم و دست‌یابی به فناوری‌های نوین، امروز صاحب جایگاهی بی‌نظیر در منطقه و جهان است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سند چشم انداز توسعه کشور اشاره کرد و افزود: این سند ضرورتی برای سرآمدی ایران در مسائل مرتبط با علم و فناوری‌های نوین در منطقه به شمار می‌رود.

ولایتی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تولید علم و افزایش شتاب علمی گفت: به دنبال تأکیدات رهبر معظم انقلاب، توسعه علمی و فناوری‌های با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به دنبال این بودیم تا از طرف مرکز آموزشی و پژوهشی- درمانی سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری اقدامی پیرامون این بیماری در سطح بین‌المللی را شکل دهیم، خاطرنشان کرد: در این راستا جمعیت آسیایی- آفریقایی مایکوباکتریولوژی در سال 1391 کار خود را آغاز کرد و به ثبت رسید.

وی ادامه داد:  نخستین کنگره پیرامون این موضوع در سال 1393 برگزار شد و امروز بعد از گذشت 2 سال شاهد برگزاری دومین کنگره در این زمینه هستیم، این کنگره با حضور 120 نفر از متخصصان و صاحب نظران این حوزه از سراسر جهان برگزار می‌شود.

ولایتی با بیان اینکه امیدواریم دستاوردهای این کنگره زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها برای دست‌یابی به جدیدترین یافته‌های علمی در این حوزه باشد، تصریح کرد: به این وسیله امیدواریم شرایط رشد علمی در حوزه مایکوباکتریولوژی بیش از گذشته فراهم شود.

وی در بیان هدف برگزاری کنگره اظهار داشت: توجه به امر پژوهش در زمینه زیست‌شناسی، آسیب‌شناسی و روند توسعه عفونت‌های مختلف ناشی از مایکوباکتریا از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

در ادامه این کنگره ولایتی به ارائه مقاله تخصصی در زمینه سل با موضوع “بیماری سل در کودکان” پرداخت.

نخستین شبکه آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی با مشارکت 80 کشور از سراسر جهان و عضویت حدود 200 نفر به نام جمهوری اسلامی ایران در سال 1391 از سوی مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی سل و بیماری‌های بیمارستان مسیح دانشوری به ثبت رسید و در دومین کنگره محققان شرکت کننده از کشورهای مختلف با ارائه 150 مقاله دستاوردهای به دست آمده و برنامه‌ریزی برای اجرای پژوهش‌های مشترک، زمینه همکاری‌های بین المللی را در امر مبارزه با عفونت‌های مایکوباکتریایی بررسی خواهند کرد.

در هر روز نیز با پایان سخنرانی‌ها و ارائه مقالات، 30 نفر از پژوهشگرانی که سخنرانی نخواهند داشت، دستاوردهای خود را در قالب پوسترهای تحقیقاتی در حاشیه این کنگره به علاقه‌مندان و دیگر متخصصان ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.