سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 15:03 - شنبه 07 اسفند 1395

نماینده مردم اصفهان خبرداد؛

تغییر قانون شوراها در شرایط کنونی ممکن نیست

فولادگر گفت: در شرایط کنونی امکان تغییر قانون شوراها وجود ندارد زیرا در طرح اخیر که در مجلس نیز بررسی شد، نمایندگان با این مسئله که پنج سال سابقه مرتبط نامزدهای شوراها با مسائل شهری منظور شود، مخالفت کردند.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با اشاره به به لزوم تخصص گرایی در مدیریت شهری و روستایی، اظهار کرد: قطعا شوراهای شهر و روستا باید نسبت به دیگر نهادها تخصصی تر باشد.

حمیدرضا فولادگر ادامه داد: حوزه مدیریت شهری دارای اهمیت بسیاری است و این مسئله نشان می دهد که اعضای شورای شهر به عنوان تصمیم گیران این حوزه باید تخصص لازم را برای مدیریت بخش های مختلف مدیریت شهری داشته باشند.

وی گفت: حوزه مدیریت مدیریت شهری ابعاد مختلفی از جمله حوزه اجتماعی، فرهنگی، مبلمان شهری، ترافیک، ساختمان سازی و بخش های معتعدد دیگری دارد و قطعا به هر میزانی که نگاه به این حوزه در شورای شهر تخصصی تر باشد، بهتر می توان امور را مدیریت و برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در شرایط کنونی امکان تغییر قانون شوراها وجود ندارد زیرا در طرح اخیر که در مجلس نیز بررسی شد نیز نمایندگان با این مسئله که 5 سال سابقه مرتبط نامزدهای شوراها با مسائل شهری منظور شود، مخالفت کردند.

وی افزود: ما نمی گوییم که در شوراها نباید نیروهای سیاسی حضور داشته باشند، اما اکثریت این نهاد را باید متخصصان و رویکرد تخصصی تشکیل بدهد.

فولادگر گفت: به نظر من برای ورود افراد متخصص به شوراهای شهر و روستا، مسئله شرایط احراز در پیش از انتخابات باید مورد توجه قرارگیرد تا افرادی متخصص وارد این نهاد شوند.

انتهای پیام / ایکانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.