سرویس: غیر تولیدی 11:40 - شنبه 07 اسفند 1395

استاد حوزه علمیه قم؛

علت افزایش طلاق در زندگی افراد کاهش معنویت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: دلیل افزایش طلاق با توجه به آمارها اتفاقاً مشکلات اقتصادی افراد نیست.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی  اظهار کرد: درباره صفات و ویژگی‌های حضرت زهرا(س) در قرآن آیات زیادی برای مدح حضرت زهرا آمده که نمونه آن 18 آیه سوره هل اتی است که تمام آن در وصف حضرت زهرا بوده و پیامبر اسلام هم مدح حضرت زهرا را فرموده و او را پاره تن خود و ام‌ابیها خطاب کرده است.

وی افزود: مدح حضرت زهرا(س) در کلام امام علی(ع) هم بسیار عالی است که در روزهای پایانی عمر ایشان با هم گفت‌وگویی داشتند که ابتدا حضرت زهرا(س) فرمودند که در طول زندگی نه به تو دروغ گفتم، نه به تو خیانت کردم و از ابتدا هرگز با تو مخالفت نکردم و به‌عنوان یک شوهر مطیع تو بودم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این نکات ارزشمند مطرح‌ شده از سوی حضرت زهرا(س) امروز باید به‌عنوان الگو برای دختران و خواهران مدنظر قرار داده شود و همه عامل به آن باشند.

وی ضمن تأکید بر لزوم ارتباط بیشتر جوانان باخدا به سخن مولا علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) هم در این گفت‌وگو خطاب به حضرت زهرا 5 ویژگی آن حضرت را آگاه‌ترین افراد نسبت به خدا، نیکوکار، پرهیزکار، خوف از یاد خدا و گرامی بودن در نزد خداوند بیان فرمود.

رفیعی بر لزوم توجه به دین و اخلاق به عنوان ملاک ازدواج جوانان و آسان‌گیری در امر ازدواج تأکید کرد و خواستار سخت‌گیری در خصوص طلاق شده و بر نتایج نفوذ فرهنگ غرب درنتیجه رواج ماهواره هشدار داد.

وی کاهش معنویت در زندگی افراد را از جمله علل افزایش طلاق برشمرد و با توجه به کاهش آمار طلاق در بین اقشار کم‌درآمد تحت پوشش کمیته امداد گفت: دلیل افزایش طلاق با توجه به این آمارها اتفاقاً مشکلات اقتصادی افراد نیست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز اسلام با توجه به سخنان امامان معصوم و وصایای ایشان خیانت در هر مورد را منع کرده است چه در روابط زن‌وشوهری و چه در شنود مکالمات و تجسس در زندگی خصوصی مردم و در امانت و حتی این کم‌فروشی در برخی روحانیون هم وجود دارد که بدون مطالعه و برای جلب‌ توجه مخاطب دست‌ به‌ کارهایی می‌زنند.

رفیعی ادامه داد: جهنم و قیامت را سبک جلوه می‌دهند که ناشی از بی‌سوادی و ناآگاهی این روحانی‌هاست که هشدار لازم را به مدیریت حوزه علمیه در خصوص این روحانیون داده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به ارادت نویسنده مسیحی به امام علی(ع) گفت: به جوانان و مردم توصیه می‌کنیم سه کتاب ارزشمند قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را مطالعه و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.