سرویس: اخبار شهرستان 17:00 - جمعه 06 اسفند 1395

خطیب جمعه نیک آباد:

مسئله فلسطین مهم ترین و محوری ترین مسئله جهان اسلام است

حجت الاسلام صانعی گفت: طبق مبانی اسلام و به پیروی ولی امر مسلمین جهان مسئله فلسطین مهم ترین و محوری ترین مسئله جهان اسلام است و ما اجازه نمی دهیم این شعه فروزان که حضرت امام برفروختند هرگز خاموش شود.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه نیک آباد در خطبه های امروز گفت: در روایتی از حضرت محمد (ص) چه وقت شیطان همت می کند که به انسان غلبه پیدا کند وقتی که تنها بخوابید و وقتی که تنها سفر کنید. اسلام تنها بودن را قبول ندارد و اسرار آن این است که زن و شوهر در شبانه روز سه مرتبه با هم باشند و با هم گفتگو کنند و در مورد مسائل زندگی با هم صحبت کنند و وقت برای هم بگذارند، ولی متاسفانه این فضای مجازی، فیلم وتلویزیون شده زندگی ما و نتیجه اش این می شود که طلاق زیاد می شود و این طور مشکل در خانواده ها به وجود می آید.

حجت الاسلام صانعی ادامه داد: متأسفانه توطئه های پیچیده دشمنان خدا و پیامبر و قرآن و اهل بیت با بهره گیری برخی دولت های به ظاهر اسلامی و بعضی جریان های سیاسی خائن توانستند جنگ های داخلی و مذهبی را ترویج و منطقه را شعله ور کنند و منطقه امن برای رژیم غاصب صهیونستی ایجاد کنند.

وی افزود: بعضی ها از دولت های به ظاهر اسلامی حرفشان این است که مقاومت در برابر اسرائیل فایده ندارد و باید تجدیده نظر یابد، ما در پاسخ به این کشورها می گویم 1- اگر هدف اصلی مقاومت آزاد سازی فلسطین بود ولی تاکنون محقق نشده ولی این مقاومت بود که نام فلسطین را زنده نگداشته است 2- باید ببینم هدف اصلی دشمن چه بوده خواب دشمن این بود که نیل تا فرات را تصرف کنند ولی اکنون می بینیم که آنها به هدفشان نرسیدند وآنها شکست خوردند واگر مقاومت نبود قطعاً همان نقشه نیل تا فرات بر ما حاکم بود.

خطیب جمعه نیک آباد تصریح کرد: لذا طبق مبانی اسلام و به پیروی ولی امر مسلمین جهان مسئله فلسطین مهم ترین و محوری ترین مسئله جهان اسلام است و ما اجازه نمی دهیم این شعه فروزان که حضرت امام برفروختند هرگز خاموش شود. آن تبری که پیر جماران به کمر اسرائیل زد امروز همان تبر دست رهبر انقلاب است و به گردن اسرائیل می زند.

حجت الاسلام صانعی ادامه داد: آل سعود که در کشوری بدون قانون اساسی و عربستانی که در کشور آن آزادی اندیشه و دمکراسی وجود ندار ، وزیر خارجه اش ایران رامتهم به حمایت از تروریسم معرفی می کند یا شما معنی تروریسم را نمی دانی یا خود را به نفهمی زده ای، ما به رزمندگان دلاور یمن درود و سلام می فرستیم ما به رزمندگان و مجاهدین عراق وسوریه می بالیم به مدافعین حرم وحریم اهل بیت می گویم مقاومت کنند که انشاء الله دشمنان شما شکست خواهند خورد.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در جمع شاعران مذهب فرمودند امروز اروپا وامریکا مراکزی راه اندازی نمودند که سبک زندگی غرب و غیر اسلامی را در کشورهای غیره عربی به خصوص ایران ترویج کنند، ما کجای کاریم و آن ها کجا هستند.

خطیب جمعه نیک آباد در پایان خاطر نشان کرد: ما با التهاب و تشویش افکار عمومی ناراحت و نگرانیم و همیشه تلاش ما به حفظ آرامش و اتحاد و برادری و دوستی و صفا بوده است، امور فرهنگی و دینی به نهاد امام جمعه بر می گردد چون امام جمعه قرارگاه فرهنگی منطقه و قلب فرهنگی شهر است، چرا کارهای سطح منطقه بدون هماهنگی وبدون اطلاع به گونه ای عمل می شود که مردم را منقلب کند.

حجت الاسلام صانعی افزود: این حرکات چه لزومی دارد و این حرکات برخلاف نهاد امام جمعه و رهبری است، و بخصوص در این هنگام که نزدیک به انتخابات می باشد، چرا بعضی ها باعث ایجاد توهین و بدگمانی به اشخاص و شخصیت ها می شوند، مردم شریف منطقه و نیک آباد ما هم با دوگانگی و تشنج مخالفیم و اگر مشکلی پیش آمده مسئولین امر باید جواب گو باشند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.