سرویس: اخبار شهرستان 17:08 - جمعه 06 اسفند 1395

امام جمعه کفران:

هدف جنگ های نیابتی دور نگه داشتن مسلمانان از مسئله فلسطین است

حجت الاسلام شریفی گفت: دشمن جنگ های نیابتی را در منطقه به راه انداخته است تا مسلمانان از مسئله فلسطین دور بمانند که به گفته رهبری به اذن خدا در انتقاضه سوم منجر به شکست اسرائیل خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه کفران در خطبه های امروز با توصیه به تقوی الهی‌ و پرهیزکاری مردم اظهار کرد: تقوا کلید نجات و شاه راه هدایت انسان است، خدا با کسانی است که پرهیزکارند و پرهیزکاران کسانی هستند که نیکوکارند.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نیکوکاران از نظر امیر‌المومنین (ع) این است که دنیا اسیر انسان پرهیزکار است، زیرا دنیا اراده می‌کند تا به سوی انسان پرهیزکار برود (تمایلات دنیوی) اما انسان نیکوکار به راحتی از آن ها عبور می کند.

وی در ادامه با زنده نگه داشتن شهدای منطقه به خصوص شهدای کفران و فارفان که در اسفند ماه تشیع شدند، تصریح کرد: بیشتر شهدای کفران در اسفند ماه به شهادت رسیدند که این یک افتخار بزرگ و برگ زرینی در کفران به شمار می‌آید و از مسئولان مربوطه تقاضامندیم سال بعد یک روز در اسفند ماه را روز ایثار و حماسه نام گذاری کنند تا بتوانیم رشادت‌های آن جوانان را گرامی بداریم.

خطیب جمعه کفران با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) گفت: یکی از برکات نظام اسلامی همین مجالس عزاداری برای حضرت زهرا (س) است که انشاالله بتوانیم سبک زندگی فاطمیه را در خانواده به کار گیریم.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به همایش اخیر مربوط به حمایت از انتقاضه فلسطین بیان کرد: دشمن جنگ های نیابتی را در منطقه به راه انداخته است تا مسلمانان از مسئله فلسطین دور بمانند که به گفته رهبری به اذن خدا در انتقاضه سوم منجر به شکست اسرائیل خواهد شد.

وی در پایان به شروع ثبت نام انتخابات شوراها اشاره و خاطر نشان کرد: انتخابات شوراها را دست کم نگیرد زیرا دشمن سرمایه‌گذاری زیادی را در این زمینه انجام می‌دهد، پس مواظب باشیم چه کسانی را به عنوان نماینده خود انتخاب می کنیم که دنیا و آخرت‌مان را به تباهی نکشاند.

سخنران قبل خطبه‌های نماز جمعه کفران حجت الاسلام علی قاسمی با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه سلام الله علیها به چندی از ویژگی های آن حضرت اشاره و اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگویی تمام عیار برای مادران است، این الگو مختص آن سرزمین و آن زمان نبود بلکه مختص به همه دوران و همه مادران عالم است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر اکرم در خطبه‌های خویش، فدک را بهانه می کرد وتلاش می کرد تا ولایت را به اثبات برساند زیرا پیامبر گرامی اسلام فقط در غدیر نبود که امیرالمومنین را به عنوان جانشین خود برگزید بلکه از سنین نوجوانی در محافل عمومی و جلسات خود آن حضرت را به عنوان جانشین معرفی نمودند اما خواص با بغض و کینه‌ای(مادر همه صفات رزیله) که نسبت به اهل بیت و خصوصا حضرت علی (ع) را داشتند باعث شد تا سقیفه به وجود بیاید و علی را به انزوا بکشانند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: همانطور که در روز عاشورا به امام حسین (ع) گفتند ما به خاطر بغض و کینه ای که نسبت به پدر تو داریم با تو وارد جنگ شده‌ایم، امروزه این وهابی‌ها نیز بغض و کینه‌ای که نسبت به شیعیان دارند ریشه در سقیفه دارد و تلاش بر این است تا تفکرات جوانان هیئتی را به انحراف بکشانند که جوانان ما باید سخت مراقب فریب دشمن باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.