سرویس: اخبار شهرستان 16:26 - جمعه 06 اسفند 1395

امام جمعه شهر محمد آباد:

فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و هیچ گاه نباید مورد غفلت قرار گیرد

حجت الاسلام هاشمی گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و هیچ گاه نباید مورد غفلت قرار گیرد، در افتتاحیه اجلاس حمایت از انتفتاضه فلسطین، رهبر انقلاب مطالب مهمی بیان فرمودند که یکی از آن ها تأکید بر مقاومت مردم فلسطین و حمایت ایران از این مقاومت است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه محمد آباد در خطبه های امروز به بیان برخی از احکام تقلید پرداخت و اظهار کرد: فقهای شیعه برای مرجعیت شرایطی را ذکر کرده‌اند که از جمله آن ها عدالت است، عادل کسی است که دارای خدا ترسی باطنی است که او را از انجام گناه کبیره و اصرار بر گناه صغیره باز می‌دارد، کسی می‌تواند مرجع تقلید باشد، و می توان از او تقلید کرد که به این مرحله رسیده باشد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: از جمله شرایط مرجع تقلید اعلم بودن است، یعنی از لحاظ علمی و قدرت استنباط احکام از دیگر فقها برتر باشد.

وی افزود: مسئله بعدی در امر تقلید چگونگی تشخیص مجتهد اعلم است، که فقهاء فرموده‌اند سه راه برای تشخیص وجود دارد؛ اول این که خود انسان اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد، دوم این که دو نفر عادل از اهل علم به او خبر دهند، به شرط این که دو نفر عالم دیگر برخلاف گفته آن ها شهادت ندهند، سوم این که آن چنان در میان اهل علم محافل علمی مشهور باشد که انسان یقین پیدا کند که او اعلم است.

خطیب جمعه محمد آباد با بیان این که از هر کسی و به هر دلیلی نمی‌توان تقلید کرد، تصریح کرد: برای تشخیص مرجع دارای صلاحیت تقلید باید تحقیق کرد و یکی از راه‌هایی که بیان شده باید طی شود. باید توجه داشت، کسی نمی‌تواند برای فردی که به سن تکلیف رسیده مرجع تعیین کند، حتی پدرانشان هم اجازه چنین کاری ندارند و در تشخیص مرجع باید ملاکاتی که فقهاء بیان کرده‌اند رعایت شود.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به دومین سال تشکیل نماز جمعه در شهر محمدآباد اشاره کرده و بیان کرد: به لطف خداوند متعال و همت مردم و مسئولان در این شهر نماز جمعه برپا شد و دو سال از آن می‌گذرد.

وی افزود: باید توجه داشت نماز جمعه در هر شهری قلب فرهنگی شهر است، مهم ترین رسالت نماز جمعه تبین و ترویج مسائل فرهنگی است. آن چه در نظام اسلامی زیربناست فرهنگ است، امام جمعه در مرحله اول وظیفه فرهنگی دارد و مسائل سیاسی در مرحله بعد قرار دارد.

امام جمعه محمد آباد ادامه داد: باید توجه داشت که باید نماز جمعه را به عنوان محور پذیرفت، همه کسانی که دل در گرو دین و آموزه‌های اسلامی دارند و برای حفظ نظام اسلامی دغدغه دارند باید تحت لوای نماز جمعه جمع و متحد شوند، بر همه ما لازم است که با نماز جمعه هماهنگ شویم نه این که انتظار داشته باشیم نماز جمعه تابع ما باشد.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به ششمین اجلاسیه بین الملی حمایت از انتفتاضه فلسطین پرداخت و بیان کرد: زنده نگه داشتن فلسطین و آرمان آن مسئله مهمی است که برگزاری اجلاس در همین رابطه است.

وی افزود: مستکبرین و در رأس آن ها امریکا در صدد هستند با ایجاد جنگ و آشوب و فتنه در خاورمیانه اذهان را از فلسطین و جانایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد منحرف کنند تا این رژیم اشغالگر در حاشیه امنی قرار گیرد تا به انتفاضه خود برسد، برگزاری اجلاس باعث زنده ماندن فلسطین و انتفاضه آن است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: این اجلاسیه اعلام می‌دارد فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و هیچ گاه نباید مورد غفلت قرار گیرد، در افتتاحیه این اجلاس رهبر انقلاب مطالب مهمی بیان فرمودند که یکی از آن ها تأکید بر مقاومت مردم فلسطین و حمایت ایران از این مقاومت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.