سرویس: اخبار شهرستان 15:50 - جمعه 06 اسفند 1395

امام جمعه ورزنه:

برخی از کشورهای عربی و اسلامی حمایت از مظلوم را فراموش کرده اند/ 12 اسفند روز حماسه و ایثار شهر ورزنه

حجت الاسلام شامحمدی گفت: متأسفانه برخی از کشورهای عربی و اسلامی حمایت از مظلوم را از یاد برده و غیرت عربی و اسلامی خود را زیر پا گذاشته اند و فقط یک اسمی از اسلام را یدک می کشند، رژیم صهیونستی رو به افول است و نیاز به غیب گویی نیست که این رژیم در حال فروپاشی است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به خصوصیات زندگی این بانوی بزرگوار اشاره و اظهار کرد: در خصوص پی بردن به مقام حضرت صدیقه طاهره و معصومین (ع) زبان قاصر است که بتوان مقام این بزرگواران را بیان نمود و همین بس که در زیارت جامعه می خوانیم که خدا حضرات معصومین (ع) را از نور قرار داده و بر عرش نشانده است و از فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س) همین که قبل سن 18 سالگی پیامبر گرامی اسلام او را سرور زنان عالم می نامند و دلیل این سروری به خاطر مجاهدت و تهذیب نفس بوده است.

حجت الاسلام شامحمدی ادامه داد: بعضی از مقام های حضرت فاطمه ویژه و دست نیافتنی است، مثل فرزند پیامبر اسلام و همسر ولی خدا و مادر سبطین حضرت امام حسن و امام حسین می باشد که این مقام دست نیافتنی است، ولی بعضی دیگر که طهارت روح، نفس، فکر، ذکر و پاکی دامن است برای بشیریت دست یافتنی است اما به سختی و با تلاش ایمان و تقوی میسر است.

وی در ادامه به کنفرانس حمایت از فلسطین اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی از کشورهای عربی و اسلامی حمایت از مظلوم را از یاد برده و غیرت عربی و اسلامی خود را زیر پا گذاشته اند و فقط یک اسمی از اسلام را یدک می کشند، رژیم صهیونستی رو به افول است و نیاز به غیب گویی نیست که این رژیم در حال فروپاشی است چرا که در زمانی با چهار کشور دنیا جنگید و آن ها را شکست داد ولی امروز در جنگ 32 روزه و 22 روزه و هشت روزه توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد.

امام جمعه ورزنه به نشست مونیخ اشاره و گفت: در نشست مونیخ سه کشور آمریکا و اسرائیل و ترکیه موضع ضدایرانی اتخاذ کردند در حالی که نماینده آمریکا ایران را تهدیدی برای زندگی غربی معرفی می کند که این افتخار ماست که تهدیدی برای زندگی بی ارزش غربی که در آن بی بندباری، برهنگی و پلیدی ها وجود دارد که اسلام آن را برای ما و حتی بشریت منع کرده است.

حجت الاسلام شامحمدی به دغدغه های مقام معظم رهبری در درس خارج فقه در ارتباط با مشکلات خوزستان اشاره و تصریح کرد: اتفاقاتی که برای خوزستان ایجاد شد بسیار دردناک بود که بعضی از مواقع دو سه روز از امکانات اولیه محروم بودند، باید دولت حرکتی جهادی کند و زیر ساخت ها را درست کند تا دیگر مردم عزیز منطقه خوزستان شاهد این مشکلات نباشند و بهانه ایجاد نکنیم که گذشتگان کوتاهی کرده اند اگر آنها کوتاهی کرده اند شما تلاش کنید تا آیندگان هم مثل شما قضاوت نکنند.

خطیب جمعه ورزنه به 12 اسفند روز حماسه و ایثار شهر ورزنه اشاره و افزود: در 12 اسفند سال 65 در شهر ورزنه هفت شهید عزیز بر روی دوش مردم ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور شییع گردید که اگر این ایثارگری ها و فداکاری ها نبود امروز امنیت و استقلال نداشتیم.

وی به برگزاری همایش هم اندیشی ازدواج آسان در روزهای اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: به همت ستاد تسهیل در امر ازدواج همایش هم اندیشی ازدواج آسان برگزار شد که نتایج خوبی داشت.

حجت الاسلام شامحمدی در پایان گفت: متأسفانه بعضی در شبکه های اجتماعی از این مسئله انتقاد کرده اند که باید توجه داشته باشیم این ستاد در راستای فرهنگ سازی تسهیل در امر ازدواج و کم کردن مهریه های سنگین و جهیزیه های آنچنانی تشکیل شده است که اگر خود مردم همت نکنند و بعضی از این رسم و رسومات غلط را از بین نبرند هیچگاه این امر میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.