سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 18:00 - جمعه 06 اسفند 1395

معاون سازمان صنعت و معدن اصفهان:

۲۰ درصد ‌سهم لوازم خانگی کشور در اختیار اصفهان است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در کشور نزدیک به ۲۰ درصد از سهم لوازم خانگی کشور در اختیار اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی در محل نمایشگاه‌های بین‌اللملی اصفهان واقع در پل شهرستان کار خود را با حضور تولیدکنندگانی از شهرهای اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و قم آغاز کرد.

در این نمایشگاه محصولاتی از کشورهایی همچون آلمان، ژاپن، فرانسه و ایتالیا از پنجم لغایت نهم اسفند ماه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

محمد مجیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: یک نمایشگاه تخصصی، به یک مخاطب خاص نیازمند است و پذیرا بودن از مخاطب عام کار را تا حدودی مشکل می‌کند. افرادی که از شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در یک نمایشگاه تخصصی محصولات و تولیدات خود را در معرض دید قرار می‌دهند، انتظار بازدید افراد متخصص را دارند.

وی تصریح کرد: قطعا با راه‌اندازی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در محل جدید خود، نمایشگاه‌ها جنبه تخصصی پیدا کرده و بازدیدکنندگان نیز افراد متخصص خواهند بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره تولید لوازم خانگی در راستای حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالا، بیان کرد: شرکت‌هایی که در تولید داخلی نقش به سزایی دارند از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای مبارزه با قاچاق بسیار راضی هستند. مبارزه با قاچاق از مرزها شروع می‌شود و تا خرده‌فروشی کالاها ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل نقل‌وانتقالات کالا در داخل کشور یکی از اقدامات موثر در جابه‌جایی کالا در سطح کشور است که تا حد زیادی در کاهش قاچاق کالا موثر بوده است.

مجیری به بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: چه تولید کنندگان داخلی و چه مصرف‌کنندگان باید دست به دست هم دهند تا این شعار تحقق یابد. باید در جهت تولید اشتغال و توسعه پایدار گام برداریم و با پیوند مصرف‌کننده با تولید کننده داخلی رونق را به کالاهای تولید داخل افزایش دهیم. همچنین اقتصاد مقاومتی در قالب جهاد و خود‌کفایی از مسائلی است که در رونق تولید کالای داخلی به آن تاکید شده است.

وی اظهار داشت: در کشور نزدیک به 20 درصد از سهم لوازم خانگی کشور در اختیار اصفهان است و در تولید داخل بایستی به سمتی حرکت کنیم که با مجموعه‌ کالاهای بزرگ دنیا رقابت کنیم. در حوزه تولید داخل مواردی از قبیل اشتیاق مردم به مصرف تولیدات داخلی، تولید کالای با کیفیت، نزدیک شدن به تکنولوژی روز دنیا  و کم‌رنگ‌تر شدن بحث قاچاق می‌تواند به عرضه کالاهای تولید داخل کمک قابل توجهی کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به ایجاد فروشگاه‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: ایجاد این‌گونه فروشگاه‌ها نقش بزرگی را در توسعه و عرضه کالا با قیمت مناسب برای مردم ایفا کرده است که می‌تواند به اقلام دیگری همچون پوشاک نیز توسعه یابد. همچنین خدمات پس از فروش پس از تولید یک کالا نیز اشتیاق مردم به خرید آن کالا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.