سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 17:10 - جمعه 06 اسفند 1395

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان اصفهان:

پائین ترین سرانه مصرف گندم را در کشور استان اصفهان دارد

نیک نداف گفت: ۵۰درصد گندم مصرفی استان اصفهان از دیگر استان ها وارد می شود با این حال با مصرف پنج و شش صدم درصدی پایئن ترین سرانه مصرف را در کشور داریم.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان یک مصرف کننده گندم است و ۲۶۶هزار تن تولید گندم و ۵۰۰هزار تن مصرف داریم که در حال حاضر تا ۱۰ ماه آینده ذخیره سازی گندم انجام شده است.

رضا نیک نداف در نشست منطقه ای فرمانداران شرق استان اصفهان با موضوع هماهنگی در امور تعزیراتی و توزیع آرد و نان استان به میزبانی فرمانداری شهرستان اردستان با بیان اینکه در سال جاری حجم گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته ۴۰درصد افزایش داشته است افزود: دولت گندم را با قیمت هر کیلو دوازده هزار و ۷۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می کند در حالی که قیمت تمام شده آن برای دولت در حدود پانزده ۱۰۰۰ریال است.

وی افزود: ۵۰درصد گندم مصرفی استان اصفهان از دیگر استان ها وارد می شود با این حال با مصرف پنج و شش صدم درصدی پایئن ترین سرانه مصرف را در کشور داریم.

نداف با بیان اینکه گندم توسط دولت به کارخانه ها هر کیلو شش هزار و ۶۵۰ریال فروخته می شود و آرد یارانه ای با هر کیلو هشت ۱۰۰۰ ریال به نانوایی ها تحویل داده می شود گفت: گندم کالایی استراتژیک است و حساب اقتصادی نمی توان روی آن داشت و دولت در این زمینه ۶۰درصد قیمت را یارانه پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه سه هزار و ۵۴۰ نانوایی در سطح استان اصفهان وجود دارد تصریح کرد: تعداد ۳۹۲نانوایی آزاد پز هستند و آرد نیمه یارانه ای دریافت می کنند.

اطلاعات نانوایی ها در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت

ادامه این جلسه مدیرکل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که ۲۰ درصد نانوایی های استان آزادپز شوندخاطرنشان کرد: اگر در شهرستانی نانوایی خشکه پزی از آرد یارانه ای استفاده می کند سازمان صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد و دچار تخلف شده است.

مسعود صفاری پور با بیان اینکه اطلاعات نانوایی های شهرستان ها و میزان سهمیه آرد آنها در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت افزود: این اقدام دبه منظور نظارت بیشتر بر میزان آرد مصرفی و نوع آن توسط نانوایی های می باشد.

وی گفت: این اختیار داده خواهد شد که اگر سهمیه آرد نانوایی بیشتر از میزان مصرف است مقداری از آن بین نانوایی های دیگر توزیع شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاند اری اصفهان خواستار توجه بیشتر بر امر آموزش واحدهای نانوایی و افزایش مهارت در بین کارگران شد و افزود: افزایش نظارت ها باعث بالارفتن کیفیت و رضایت مندی بیشتر مردم خواهد شد.

صفاری پور با بیان اینکه همفکری در خصوص مشکلات آرد و نان باعث آشنا شدن بیشتر با مسائل و مشکلات خواهد شد تاکید کرد: مشکلات شهرستان ها پس از بررسی دقیق به دفتر امور اقتصادی استانداری ارسال تا تصمیمات لازم در خصوص میزان سهمیه ها و افزایش اختیارات در زمینه نظارت و بازرسی گرفته شود.

تعیین حدود اختیارات کمیته های فرعی و کارگروه ها در شهرستان ها، دسترسی شهرستان ها به امار و اطلاعات توزیع آراد و سهمیه ها، تسریع در تامین آرد خریداری شده توسط نانوایی ها، افزایش کیفیت آرد تولید توسط کارخانجات و نظارت بیشتر، افزایش سهمیه شهرستان ها در ایام خاصی از سال، افزایش محکومیت های تعزیراتی در جهت بازدارنگی از تخلفات و افزایش اختیارات اداره های صنعت، معدن و تجارت در جهت برخورد با تخلفات از مهمترین خواسته های فرمانداران و نمایندگان انها در این جلسه بود.

انتهای پیام /دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.