سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:25 - جمعه 06 اسفند 1395

استاندار اصفهان؛

۹۳ درصد جمعیت استان درگیر خشک‌سالی است

زرگرپور گفت: خشک‌سالی شدید در مناطق مرکزی و جنوبی استان گزارش شده و ۸۹ درصد مساحت استان با خشک‌سالی مواجه است.

به گزارش اصفهان شرق،  استاندار اصفهان با اشاره به کاهش میزان بارش اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین بلندمدت، اظهار کرد: میزان بارش در کل اصفهان به طور میانگین 72 میلی‌متر گزارش شده که این میزان بارش اصفهان را در رتبه ششم کم‌بارشی قرار داده است.

رسول زرگرپور در جلسهٔ شورای هماهنگی مدیریت بحران با بیان این که این میزان بارش نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کاهش داشته است، گفت: میزان بارش در شهر اصفهان از این مقدار نیز کم‌تر بوده و به ۲۵ میلی‌متر می‌رسد که نسبت به بلندمدت ۶۲ درصد کاهش بارش صورت گرفته است.

وی افزود:‌ بر اساس این گزارش‌ها تنها در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و فریدن بارش‌ها نسبت به میانگین بالاتر است و دمای هوا در کل استان نسبت به زمستان گذشته سردتر و نسبت به میانگین بلندمدت بدون تغییر بوده است.

استاندار اصفهان با بیان این که 19 و 7 دهم درصد استان با خشک‌سالی شدید مواجه است، عنوان کرد: خشک‌سالی شدید در مناطق مرکزی و جنوبی استان گزارش شده و 89 درصد مساحت استان با خشک‌سالی مواجه است.

زرگرپور با بیان این که ۹۳ درصد جمعیت استان درگیر خشک‌سالی است، اذعان کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌های فصل زمستان و بهار به حدی نخواهد بود که جبران کاهش بارش‌ها را داشته باشد.

وی حجم سد زاینده‌رود را ۲۰۶ میلیون مترمکعب دانست و افزود: طبق آمار موجود در حوضهٔ زاینده‌رود هم در سرشاخه‌ها و هم در مرکز و شرق با کاهش بارندگی و شرایط نامساعد به سر می‌بریم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ‌ میزان ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به بلندمدت بیش از ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

زرگرپور گفت: اجرایی شدن مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، الزامات پدافند غیرعامل، انتقال پایگاه و باند پرواز به خارج از شهر و انتقال دکل‌ها از پشت‌بام‌ها به سطح زمین از اقدامات فوری است که باید صورت گیرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم تهیهٔ طرح جامع خطرپذیری، عنوان کرد: کارگروه تخصصی حمل‌ونقل پیشنهاد‌هایی از قبیل شناسایی نقاط کور مخابراتی، انتقال دکل‌های بیسیم از پشت‌بام‌ها به روی زمین، استفاده از بیمه در صنعت حمل‌ونقل، مقاوم‌سازی ساختمان‌های واقع در حوزهٔ حمل‌ونقل، پیگیری تأمین یک دستگاه برج مراقبت سیار، راه‌اندازی ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای در راستای طرح جامع خطرپذیری داده است که در آینده نزدیک تمام آن‌ها بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.