اصفهان شرق

کسی که طعم خدا را چشیده باشد، از تحریم نمی‌ترسد/ انسان با خدا به بیت‌المال دست‌اندازی نمی‌کند

کدخبر: 126869
1395/12/06 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی ماندگاری در مراسم سی‌امین سالگرد شهادت شهید خرازی با بیان اینکه مهمانی شهدا جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در گلزار شهدای اصفهان هزاران شهید آرمیده‌اند که همه باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه برای مادیات دنیایی نباید آه کشید بلکه به درجه و جایگاه شهدا که مایه حسرت هستند باید غبطه خورد، افزود: پذیرایی اول مهمانان شهدا، حسرت است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهدا زنده‌اند، تصریح کرد: خداوند در آیه 69 سوره مبارکه نساء به ویژگی شهدا اشاره دارد و آن‌ها را رفقای انبیا خوانده است.

وی با بیان اینکه باید دعا کنیم تا از غافله شهدا عقب نمانیم، عنوان کرد: اتمام‌حجت دومین پذیرایی شهدا از میهمانان خودشان است؛ شهدا خدا را چشیدند که با غیر خدا معامله نکردند.

ماندگاری ادامه داد: شهید خرازی گفته بود هرچه می‌کشیم و هر چه به سرمان می‌آید از سر نافرمانی در محضر خداست؛ این جمله از بیانات حکمت‌آمیز است.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جبهه‌های دفاع مقدس ارتباط بسیار نزدیکی با خدا داشتند، اظهار کرد: کسی که به خدا اعتماد داشته باشد از مشکل اقتصادی و توان نظامی دشمن نمی‌ترسد.

این کارشناس دینی و مذهبی با بیان اینکه کسی که برای رضای خدا احیای امربه معروف و نهی از منکر بکند از ملامت دیگران ناراحت نمی‌شود، افزود: امام حسین(ع) فرمودند: «آن کس که تو را دارد چه ندارد و آن‌که تو را ندارد چه دارد»؛ بنابراین آن کسی که طعم خدا را چشیده باشد، از تحریم 5+1 نمی‌ترسد، باید امید کامل به خدا داشته باشیم، همه‌چیز در دستان خداست.

وی با بیان اینکه در جبهه‌ها فقط خدا بود، اظهار کرد: هر جایی در کشورمان به مشکل برخورد می‌کنیم به دلیل کمرنگ شدن خدا است، پول و مقام را برای بعضی بیشتر خدا رنگ پیدا کرده است، کسی که خدا را بچشد به بیت‌المال دست‌اندازی نمی‌کند.

ماندگاری با اشاره به اینکه مادران شهدا از جایگاه ویژه و برجسته‌ای برخوردار هستند، اظهار کرد: مادران شهدا فرزندان خود را با اهل‌بیت(ع) و یاد خدا بزرگ کردند اما در مقابل برخی هم فرزندان خود را با نوار، آهنگ و ترانه بزرگ می‌کنند که جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه باید قدردان مادرانتان باشید که در چنین جلساتی حضور دارید، گفت: خدا به شهدا و متقابلاً شهدا به خداوند بزرگوار می‌گویند عاشقتان هستم؛ همه شهدا طعم اهل‌بیت(ع) را چشیده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه سیر شهدا اضافه کرد: چرا امروز در گرفتاری‌هایمان از فاطمه زهرا(س) مادر سادات کمک نمی‌گیریم، باید بدانیم که آن‌ها مشکل‌گشا هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در جبهه‌ها هر جا مشکل پیدا می‌کردند به نام حضرت زهرا(س) متوسل می‌شدند و راه خود را پیدا می‌کردند، ابراز کرد: مبادا فکر کنید قیامت از ما دور است، بلکه خداوند در قرآن فرموده‌اند که روز حساب بسیار نزدیک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حس غریبی در مراسم شهدا وجود دارد چرا که حرف آن‌ها را می‌شنویم اما به آن‌ها عمل نمی‌کنیم که همین مسأله یک حس غریب را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/فارس