سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:23 - جمعه 25 بهمن 1392

نماز جمعه شهر نصرآباد:

اقتصاد مقاومتی را ریاضت فرض نکنیم

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه گفت: اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی اقتصاد ملی کشور در برابر تحریم ها و تهدیدات دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های این هفته ی شهر نصرآباد جرقویه سفلی با دعوت همگان به تقوای الهی، مراتب تقدیر و تشکر خود را حضور میلیونی مردم ایران و مردم منطقه ی جرقویه ابراز داشت و اظهار کرد: مردم ایران با شرکت گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن چند پیام مهم را به گوش همگان رسانید، پیام اول این حضور در برابر یاوه گویی های مستکبران در راس آن آمریکا این است که اعلام کردند که 75 میلیون نفر از مردم ایران گزینه های روی میز هستند و پیام دوم این حضور این است که نرمش در دیپلماسی ارتباطی با درد و نان و تحریم ندارد و مردم شرق اصفهان نمونه ای بارز از این پیام بودند که با وجود کمبود ها در منطقه به همگان نشان دادند که مشکلات باعث عدم حضور شان نمی شود.

امام جمعه با توجه به راهپیمایی 22 بهمن به مسئولین و فرزندان انقلاب خاطر نشان کرد: اجازه ندهید عزت مردمی که تا پای جان برای نظام ماندند از بین برود و قدر این لحظات اتحاد را بدانید زیرا این اتحاد مسئولین و مردم سد راهی در برابر دشمنان است.

وی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با پرسنل نیروی زمینی اشاره و افزود: مقام معظم رهبری استکبار ستیزی را بخشی از هدایت انقلاب دانستند و پیامی که در بیانات خود مطرح کردند این را می رساند که امروزه در کشور های غربی به خاطر ایستادگی ایران روی پای خود چهره ای خشن از ملت ایران به تصویر کشیده اند و رهبر انقلاب در برابر این برخورد ها ی غلط غرب فرمودند: استقلال به معنای عدم وابستگی به خارج است نه گوشه گیری و پر خاشگری که دشمن مطرح می کند.

رهبر انقلاب در بیانات خود با اشاره به نگاه زیر کانه مردم به مذاکرات هسته ای فرمودند: ملت ایران اظهار نظرهای بی ادبانه ی مسئولین آمریکا را ببینند و لذا برخی می خواهند نظر مردم را از دشمنی دشمنان منحرف کنند و در این راه هوشیاری مردم را می طلبد.

امام جمعه شهر نصرآباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی اقتصاد ملی کشور در برابر تحریم ها نه ریاضت و در تنگنا قرار گرفتن بلکه اگر خوب اجرا شود دیوار تحریم ها شکسته و چشم اندازی عالی را رغم خواهد زد.

وی در پایان خطبه ی سیاسی خود به مناسبت امروز جمعه 25 بهمن صدور حکم تاریخی امام در ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی در سال1367 اشاره و افزود: امام فرمودند که بر هر مسلمانی واجب است این فرد را به قتل رساند و هشدار به آیندگان دادند که ترس من این است که 10 سال دیگر عده ای بگویند باید دید فتوای امام با اصول بین الملل مطابقت دارد یا نه.

امام جمعه به مناسبت آخر هفته آینده اشاره و افزود: روز 1 اسفند مصادف با حمله جنگنده های بعثی عراقی به هواپیمای مسافربری ایران و به شهادت رساندن 40 نفر از هم وطنان و شهید شیخ فضل الله محلاتی در سال 66 است که انشاالله نمایشگاهی به همین مناسبت برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در قسمتی از خطبه ها ی این هفته با اشاره بررسی به گناهان اخر الزمان، قطع رحم را یکی از این قبیل گناهان ذکر فرمود و گفت: یکی ازگناهان اخر زمان قطع کردن پیوند ارتباط انسان با اقوام و خویشاوندان است و طبق آیه ی 27 سوره بقره کسانی که به این رفتار دامن می زنند جز خاسرین می باشند.

وی به اقسا م ارتباط با اقوام اشاره و اظهار کرد: گاهی ارتباط با اقوام و خویشاوندان واجب است و عرفا بگویند که فرد ارتباط خودش را با خویشاوندان قطع نکرده ولو به یک سلام، گاهی در راستای ارتباط با خویشان در باب رسیدگی به مشکلات آنان و بیشتر از حد واجب انسان به ارتباط با خویشان می پردازد که  مستحب نام دارد.

در قسم سوم نوع ارتباط می توان ارتباطی که انسان را از دین خارج کرده و موجب از بین رفتن ایمان میشود که حرام و می بایست از آن پرهیز شود.

امام جمعه با اشاره به آیه ی 21 سوره رعد انواع پیوند ها را که در این آیه به آن اشاره شده است نام برد و بیان نمود: ایمان آوردن به انبیا و کتب اهل بیت، صله رحم و خویشاوندی و پیوند مومنین با یکدیگر از انواع پیوند های ذکر شده در این آیه است.

خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی به علل کم رنگ شدن صله ارحام پرداخته و 7 عامل را مورد بحث قرار داد:
-اشتغال بیش از حد به امور دنیا و عدم وقت در جهت عمل به واجب الهی نداشته باشند
-غفلت و بی توجهی به نیاز های دیگران
-یک فرقه بودن ارتباط بین افراد
-اختلافات خانوادگی
-به بهانه ی نداشتن ایمان
-دشنام شنیدن و اذیت از خویشاوندان
-دور بودن مسافت از اقوام
لذا در این راستا روایت عمل به این عوامل را جز بهانه ها میدانند.

وی در ادامه بنابر حدیثی از پیامبر که سفارش نمودند: ارتباط با خویشان را قطع نکنید مگر اینکه یک سال طی کردن مسافت برای دیدن از او به طول بیانجامد که این از نشانه های دین است.

امام جمعه در قسمت پایانی خطبه ها یکی از دلایل قطع رحم را بهانه کردن ضعف خویشان در مسائل دینی خواند و گفت: با یکدیگر در ارتباط د باشید زیرا اگر آنها از نظر دینی هم ضعف داشته باشند ولی به گردن شما نسبت به رابطه خویشاوندی حق دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.