سرویس: جهادومقاومت 16:07 - پنجشنبه 05 اسفند 1395

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان:

شهید خرازی یک عارف بود/ برگزاری یادواره شهدا تلنگری برای مسؤولان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شهید خرازی یک عارف بود، همیشه با وضو بود، نمازش توأم با گریه و شور و حال بود و نماز شبش ترک نمی‌شد.

به گزارش اصفهان شرق، داریوش وکیلی با اشاره به برگزاری سی‌امین سالگرد شهادت شهید خرازی در اصفهان اظهار کرد: شهدا نیازی به یادواره ندارند و برگزاری این یادواره‌ها در حقیقت تلنگری برای مسؤولان است.

وی افزود: مراسم سی‌امین سالگرد شهادت فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع)، حاج حسین خرازی و یادواره 8 هزار و 164 شهید فصل زمستان استان اصفهان امروز(پنجم اسفند) با حضور پرشور مردم ولایی و شهیدپرور اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در سال 1357 به دنبال صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها و سربازخانه‌ها، شهید خرازی و برادرش هر دو از خدمت سربازی فرار کردند و به خیل عظیم امت اسلامی پیوستند.

* شهید خرازی: هرکس عاشق شهادت نیست از همین حالا در عملیات شرکت نکند

وی تصریح کرد: شهید حاج حسین خرازی از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، درگیر فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی، مبارزه با ضد انقلاب داخلی و جنگ‌های کردستان بود و لحظه‌ای آرام نداشت.

وکیلی عنوان داشت: شهید خرازی با شروع جنگ تحمیلی بنا به تقاضای هم‌رزمان خود، پس از یک ‌سال خدمت صادقانه در کردستان راهی خطه جنوب شد و به سمت فرمانده نخستین خط دفاعی که مقابل عراقی‌ها در جاده آبادان- اهواز در منطقه دارخوئین تشکیل شده بود.

وی ادامه داد: شهید خرازی در عملیات کربلای 5 در جلسه‌ای با حضور فرماندهان گردان‌ها و یگان‌ها از آنان بیعت گرفت که تا پای جان ایستادگی کنند و گفت «هرکس عاشق شهادت نیست از همین حالا در عملیات شرکت نکند، چراکه این یکی از آن عملیات‌های عاشقانه است و از حساب‌های عادی خارج است».

* شهید خرازی عاشق جبهه‌ای‌ها بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهید خرازی با قرآن و مفاهیم آن مأنوس بود و قرآن را با صدای بسیار خوبی قرائت می‌کرد؛ روزهای عاشورا با پای برهنه به همراه برادران رزمنده خود در لشکر امام حسین(ع) در بیابان‌های خوزستان به سینه‌زنی و عزاداری می‌پرداخت و مقید بود که شخصاً در این روز زیارت عاشورا بخواند.

وی اذعان داشت: شهید خرازی یک عارف بود، همیشه با وضو بود، نمازش توأم با گریه و شور و حال بود و نماز شبش ترک نمی‌شد؛ او یار حسین زمان، عاشق جبهه‌ای‌ها بود و وقتی به خط مقدم می‌رسید گویی جان دوباره‌ای می‌یافت؛ شاد می‌شد و چهره‌اش آثار این نشاط را نمایان می‌ساخت.

وکیلی در پایان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مورد این شهید بزرگوار می‌فرمایند «او سردار رشید اسلام و پرچمدار جهاد و شهادت بود که با ذخیره‌ای از ایمان و تقوا و جهاد و تلاش شبانه‌روزی برای خدا و نبرد بی‌امان با دشمنان اسلام، در آسمان شهادت پرواز کرد و بر آستان رحمت الهی فرود آمد و به لقاءالله پیوست».

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.