اصفهان شرق

سنت های غلط، سد راه ازدواج جوانان شده است

کدخبر: 126798
1395/12/05 در ساعت 12:52

به گزارش اصفهان شرق، همایش هم اندیشی تسهیل در امر ازدواج صبح امروز در شهر ورزنه برگزار و به صورت مدون این برنامه در قالب سخنرانی ویژه مشکلات پیش روی ازدواج جوانان ادامه دارد.

امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به اهمیت مسئله ازدواج به بررسی آسیب ها و موانع ازدواج جوانان اشاره و افزود: امروز مهریه های سنگین و جهیزیه های آنچنانی سد راه ازدواج جوانان قرار گرفته است که خیلی از این موارد، فخر فروشی به دیگران است و باید تلاش کنیم این فرهنگ غلط را در جامعه منسوخ کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بعضى از تصورات و سنت‌هاى غلط در مورد ازدواج وجود دارد که اینها دست‌‌و پاگیر بوده و مانع از رواج ازدواج جوان‌ها است؛ سنت‌هاى غلط در زمینه‌‌ى ازدواج باید نقض شود زیرا جوانان در سایه این سنت های بی مورد، مجرد باقی می مانند.

وی تصریح کرد: طبیعت ازدواج معامله، خرید و فروش و یا اجاره دادن نیست که بخواهند قیمت را بالا ببرند و بخواهند دختر را مورد معامله قرار دهند و در این خصوص مهریه مورد پسند شرع مقدس است که باید با قرار دادن مهریه سنگین به مانعی برای ازدواج تبدیل نشود.

امام جمعه شهر ورزنه به سنت های غلط و لعن نفرین بر کسانی که این سنت هارا پایه گذاری می کنند اشاره و بیان کرد: هرکاری چه خوب و چه بد را اگر کسی پایه گذاری کرد در اجر و مکافات آن هم سهیم خواهد بود و در این خصوص افرادی که جهیزیه های سنگین را باب می کنند، مورد لعن فقرا قرار می گیرند.

درادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مسئول اداره تبلیغات اسلامی بخش بن رود با اشاره به آیات و روایاتی از ائمه معصومین(ع) به اهمیت ازدواج در اسلام اشاره و ازدواج اسان را بهترین راه برون رفت از مشکلات وموانع سد راه جوانان و خانواده ها دانست.

غفوری دبیر ستاد تسهیل در امر ازدواج در خصوص چگونگی شکل گیری ستاد تسهیل امر ازدواج و مشکلات بوجودآمده برای تهیه جهیزیه و مسکن جوانان و راه حل برون رفت از آن صحبت کرد و گفت: کسانی که این سنت های غلط و مشقت آور را بشکنند و به یک ازدواج آسان تن دهند هدیه بسیار نفیس اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ ش