سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:30 - پنجشنبه 24 بهمن 1392

آیت‌الله نوری همدانی:

مردم منتظر کاهش قیمت‌ها از سوی دولت هستند/ در زمینه تورم، مدیریت و نظارت مهم است

آیت‌الله نوری همدانی گفت: مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها از سوی دولت هستند و این امر حاصل با تقویت تولید در کشور حاصل می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، “آیت‌الله نوری همدانی”، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون در زمان خاصی هستیم و کار شما در متن و اصل است، این در حالی است که موضوعات با اهمیت فراوانی وجود دارد که توجه به آنها لازم است.

معظم‌له، کمک به کشاورزان را سبب افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها دانست و افزود: مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها از سوی دولت هستند و این امر حاصل با تقویت تولید در کشور حاصل می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل اقتصادی در جامعه امروز، ابراز داشت: برخی اجناس گران شده، این در حالی است که قیمت تمام شده ثابت است.

وی، افزایش قیمت‌ها را بی ارتباط با تحریم‌ها توصیف کرد و افزود: در زمینه تورم، مدیریت و نظارت مهم است تا در کل کشور قیمت معین داشته باشیم و این امر تاکنون محقق نشده است و همت شما مسئولان را طلب می‌کند.

معظم له درباره مساله گرانی در جامعه، تصریح کرد: مسئله گرانی و اقتصاد در داخل کشور هنوز وجود دارد و انتظار مردم این است که هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود، چرا که دشمنان در حال فعالیت و گام نهادن در این موضوع هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نوسان بسیار بالای قیمت‌ها، یادآور شد:‌ در ایران یک قیمت معین برای اجناس وجود ندارد و این مسئله یکی از مشکلات اقتصادی است که مسئولان باید برای حل آن تلاش کنند.

وی با اشاره به مذاکرات ژنو، اظهار داشت: دشمنان ما شیاطین بزرگی هستند و در مسائل مربوط به مذاکرات، نباید اجازه داد که افرادی مانند شرمن، علیه جمهوری اسلامی ایران حرف بزنند.

این مرجع تقلید خطاب به نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شما در صحبت‌هایتان از تیم هسته‌ای پشتیبانی کردید، ولی باید حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که با عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران منافاتی نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات گسترده تکفیری‏ها در منطقه، گفت: در روزگار کنونی تکفیری‌ها مبالغ هنگفتی را برای تبلیغ وهابیت هزینه می‌کنند و ما هم باید برای ترویج معارف اهل بیت(ع) سرمایه گذاری کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم هجرت طلاب و روحانیون، ابراز داشت: 2 هزار طلبه همدانی وجود دارد، ولی روستاهای همدان خالی از طلبه است و برخی از مساجد، امام جماعت ندارند بنابراین باید فکری در این زمینه صورت گیرد.

آیت الله نوری همدانی در پایان بر ضرورت رسیدگی به معیشت مردم به ویژه طلاب تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.