سرویس: دین و اندیشه 14:00 - دوشنبه 02 اسفند 1395

حجت الاسلام عالی:

هیچ لحظه ای بی نیاز از دستگیری اهل بیت نیستیم/ سه گروه از زنان عذاب قبر ندارند

زنانی که غیرت ورزی، تعصب بی جا و بد دِلی شوهر خود را تحمل می کنند، زنانی که نسبت به بداخلاقی شوهر خود شکیبا باشند و زنانی که مهریه خود را بر شوهرانشان ببخشند در عالم بعد از مرگ عذاب قبر را نخواهند دید.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام مسعود عالی شامگاه یکشنبه در مصلای زرین شهر به مناسبت ایام فاطمیه با اشاره به اهمیت اخلاق خوش در خانواده اظهار کرد: تفاهم در زندگی و رعایت حقوق متقابل زن و شوهر از جمله مسائلی است که در دین اسلام به آن تاکیدی فراوان شده و بسیار مورد تاکید بوده و امروز نیز کارشناسان این مهم را از عوامل مهم در پایداری زندگی زناشویی می دانند.
وی افزود: در زندگی مشترک ممکن است ناشکیبایی از سوی زن و شوهر رخ دهد اما نکته مهم در این میان آن است که گذشت طرف مقابل ضمن کاهش التهاب زندگی، فضایی آرام در خانواده را رقم می زند و ثمره این مهم نیز داشتن زندگی سالم و تربیت فرزندانی نیکو است.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از امام صادق (ع) نقل است که ایشان می فرمایند به زنانی که صاحب گذشت و رأفت هستند پاداشی بزرگ وعده داده شده است.
وی ادامه داد: سه گروه از زنان در عالم بعد از مرگ عذاب قبر را نخواهند دید و در روز رستاخیز با حضرت فاطمه (س) محشور خواهند شد و پاداش هزار شهید و یک سال عبادت به آن ها داده خواهد شد و آن ها زنانی هستند که امراه صَبَرت عَلی غَیره زَوجها وَ امرأهٌ صَبرت عَلی سوء خُلُق زوجها، وَ امرأه وهبت صداقها لزوجها، زنانی که غیرت ورزی، تعصب بی جا و بد دِلی شوهر خود را تحمل می کنند، دوم زنانی که نسبت به بداخلاقی شوهر خود شکیبا باشند و سوم زنانی که مهریه خود را بر شوهرانشان ببخشند.
حجت الاسلام عالی اضافه کرد: البته در روایت داریم که اگر مردی نیز بنا را بر این بگذارد که مهریه را ندهد این دزدی است و سرقت بحساب می آید و از طرفی به زن توصیه شده که مهریه را سبک بگیرد زیرا مهریه برای ایجاد مهر است و هدیه ای است که مرد به زن می دهد.
کارشناس دینی عنوان کرد: البته اگر زن می بیند که بخشیدن مهریه محبت ایجاد می کند آنرا ببخشد و با خدا معامله کند تا فشار قبر برداشته شود چراکه این موهبتی برای خانم ها است که اگر در فشار قرار گرفتند برای اینکه جو تفاهم در خانه ایجاد بشود ابدیت را برای خودشان بخرند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: زنان جامعه ما باید همواره در تمام گرفتاری های زندگی حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، چرا که این بانوی با عظمت اسلام، در نهایت رضایت و فروتنی با تمامی مشکلات زندگی ساده ی امیرالمومنین علی (ع) کنار آمدند و رضایت ابدی همسر گرامیشان را در حد اعلی جلب کردند.
کارشناس دینی در ادامه با اشاره به ولایت و محبت اهل بیت گفت: یکی دیگر از مهمترین عامل در برداشتن فشار قبر محبت اهل بیت است، چراکه ما در هنگام احتضار و سکرات موت ، زمان قبض روح و آمدن ملکه مرگ و زمان سوال نکیر و منکر و دیدن مناظر هولناک قیامت به اهل بیت نیاز داریم.
حجت الاسلام عالی متذکر شد: ما در هیچ لحظه ای از دنیا و آخرت مان بی نیاز از دستگیری اهل بیت نیستیم و دستگیری های اهل بیت شامل کسانی خواهد بود که در دنیا دستشان را به اهل بیت داده باشند.

انتهای پیام/ مباحث

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.