سرویس: غیر تولیدی 12:50 - دوشنبه 02 اسفند 1395

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

برخورد با رئیس فدراسیون شطرنج وظیفه دستگاه امنیتی است/ وزیر ورزش باید پاسخگو باشد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:برخورد با اقدامات مغایر با اصول سیاست خارجی رئیس فدراسیون شطرنج بر عهده دستگاه های امنیتی است.

به گزارش اصفهان شرق، شطرنج باز ایرانی در مسابقات شطرنج جبل الطارق برابر حریف صهیونیست خود حاضر می شود که پس از آن پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج به بهانه اینکه این مسابقات رسمی نبوده است و فدراسیون در برگزاری و اعزام ورزشکار نقشی نداشته است از این فدراسیون رفع مسئولیت کرد.

برای سومین بار است که در یک ماه گذشته پهلوان زاده درگیر اتفاقات اینچنینی می شود در اولین مورد دعوت از “نایجل شورت” شطرنج باز انگلیسی بود که اظهاراتی علیه ایران داشته و پس از آن نیز در حالیکه هنوز وزارت امور خارجه ورود آمریکایی ها را به ایران آزاد اعلام نکرده بود، پهلوان زاده ورود سه شطرنج باز آمریکایی را برای مسابقات جهانی زنان تایید کرد و سومین مورد هم دیدار نماینده کشورمان با حریفی از رژیم اشغالگر قدس بود.

احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تقبیح این اقدام گفت مجموعه فعالیت های نظام جمهوری اسلامی شامل فعالیت های ورزشی، علمی، اقتصادی، سیاسی مبتنی بر ارزش های دینی و انقلابی است. مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و عوامل کفر و ظلم یکی از اصول ده گانه دکترین نهضتی امام خمینی(ره) است.

وی افزود: ظلم ستیزی و کفر ستیزی یکی از محورهای نظام جمهوری اسلامی است و این محور باید در تمام زمینه ها سرلوحه کار قرار بگیرد. تفاوتی هم ندارد که ما در زمینه ورزشی فعالیت می کنیم یا سیاسی. دشمنی و خصومت رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا با جمهوری اسلامی ثابت شده و نمی توان برخورد با این موضوع را دور از اصول انقلاب دانست.سالک با تاکید بر لزوم حفظ اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی در ورزش اظهار داشت: ورزش و سیاست در چارچوب نظام جمهوری اسلامی تفاوتی با هم ندارند. بنابراین نمی توان با این ادعا که شطرنج باز کشورمان در قالب یک مسابقه ورزشی به مصاف حریفی از رژیم اشغالگر قدس رفته، عملکردش را توجیه کرد. اگر مبانی کشور ما در ورزش حاکم نباشد، باید هر روز درگیر مسائل مختلف بین المللی باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این که گفته می شود مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج به صورت مستقل زودتر از صدور مجوز حضور ورزشکاران آمریکایی از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، مقدمات حضور این افراد را در کشورمان فراهم کرده، گفت: بارها شاهد بوده اید که برخی ورزشکاران ایرانی بدون صدور مجوز وزارت خارجه برای مسابقه به آمریکا نرفته اند و تعداد زیادی از نمایندگان کشورمان از رویارویی با ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی خودداری کرده اند. باید دقت کنیم که ارزش های ما برای یک مسابقه ورزشی زیرپا گذاشته نشود.وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی باید افرادی را انتخاب کنند که به اصول کشور ما معتقد باشند. لزومی ندارد افراد 2 تابعیتی و اشخاصی که اعتقادی به نظام ندارند، زیر پرچم ایران در یک مسابقه ورزشی شرکت کنند.

سالک درمورد نظارت ضعیف وزارت ورزش بر این مسائل بیان کرد: چه ارگانی این افراد را برای فعالیت در ورزش کشور انتخاب کرده است. آیا وزارت ورزش روی این مسائل نظارتی ندارد که قصد دارد تنها با یک عذرخواهی ماجرا را تمام کند. اگر لازم باشد با وزیر ورزش برای بررسی این مسائل صحبت می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره ناهماهنگی رئیس فدراسیون شطرنج با سیاست های موجود اظهار داشت: کنترل و برخورد با این موضوع در حیطه کاری دستگاه های امنیتی است.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.