سرویس: اقتصادی 09:25 - دوشنبه 02 اسفند 1395

استاندار اصفهان مطرح کرد

خشکسالی و آنفلوآنزای پرندگان بسترساز افزایش غیرقانونی قیمت‌ گوشت در اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه خشکسالی و آنفلوآنزای پرندگان بسترساز افزایش غیرقانونی قیمت‌ها است، گفت: نظارت و کنترل قیمت‌ها بسیار مهم و اساسی است و امسال باید نظارت و کنترل بازار شب عید مضاعف‌تر و با حساسیت بیشتر انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان اصفهان پیرامون ایجاد هماهنگی به منظور نظارت بر کالا و خدمات ویژه ایام نوروز اظهار داشت: به دلیل خشکسالی، سیلاب، سرمازدگی و همچنین بروز آنفلوآنزای حاد پرندگان امسال شرایط ویژه‌ای بر بازار حاکم بوده و ممکن است بستر برای افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی قیمت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تنظیم بازار استان، تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها اندیشیده شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل معقول قیمت‌ها پیش‌بینی شده و در حال حاضر بازار تامین است، ولی شرایط مذکور می‌تواند بهانه‌ای برای سودجویان فراهم کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نظارت و کنترل قیمت‌ها بسیار مهم و اساسی است، گفت: نظارت بر بازار از ابتدای اسفندماه تمهید خوبی است که صورت گرفته و امسال باید دستگاه‌های نظارتی همانند سال‌های گذشته ولی مضاعف‌تر و با حساسیت بیشتر بازار را کنترل کنند تا اجحافی برای مردم استان و مسافران نوروزی ایجاد نشود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مرکز سورت و بسته‌بندی میوه در مرکز میوه و تره‌بار استان بیان کرد: براساس گزارش اعلام شده، زمین برای احداث این مرکز فراهم شده است و باید برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی اقدام شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه ایجاد یک مرکز سورتینگ میوه در ارتباط با صادرات و کنترل قیمت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: شهرداری می‌تواند با طرح‌های مشارکتی در این موضوع ورود پیدا کند و با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شود.

وی تصریح کرد: ایجاد مرکز سورت و بسته‌بندی یکی از نیازهای مهم و اساسی استان است و شهرداری و اداره‌کل امور مالیاتی و دارایی می‌توانند تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران خارجی قائل شوند و پیشنهادات در این زمینه قابل بررسی است.

استاندار اصفهان با اشاره به این موضوع که در ساخت هتل تسهیلاتی برای متقاضیان درنظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران پیشنهاداتی در زمینه مرکز سورتینگ و بسته‌بندی میوه و تره بار دارند، می‌توانند ارائه داده و مدیریت استان آماده حمایت است.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در زمینه وضعیت واحدهای بدون مجور کسب و ساماندهی واحدهای بدون پروانه در میدان میوه و تره‌بار گفت: هر واحدی که در میدان میوه و تره‌بار فعالیت می‌کند، باید مجوز لازم را از مرجع مربوطه داشته باشد و واحدهای بدون‌مجوز حق کسب و کار در داخل میدان را ندارند.

انتهای پیام/  تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.