اصفهان شرق

کمر همت سپاهان و ذوب‌آهن برای از دست دادن تمامی آمارهای خوب/ سه هفته شکست بی‌سابقه نمایندگان اصفهان

کدخبر: 126508
1395/12/01 در ساعت 12:50

به گزارش اصفهان شرق،  دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن سه هفته‌ای است که رنگ برد را ندیده‌اند و از همین رو هواداران خود را حسابی نگران کرده‌اند.

دو تیم سپاهان و ذوب‌‎آهنی که پیش از این به ثبات مدیریت و نبود مشکلات مالی شناخته می‌شدند، این روزها بیشتر از هر تیم دیگری درگیر مسائل مالی و تغییرات زیاد شده‌اند.

تیم ذوب‌آهن که چند فصلی است از سر بی‌پولی رو به جوان‌گرایی آورده است و با این روش و به لطف مدیریت خوب سعید آذری توانست دو عنوان قهرمانی جام‌حذفی را نیز به صورت پیاپی کسب کند اما این تیم مشکل زیربنایی دارد که در دیدارهای آسیایی این تیم به خوبی مشهود است.

نداشتن بازیکن باتجربه کنار جوانان پر انگیزه و نیمکت تقریباً خالی این تیم مشکلی است که سبزپوشان اصفهانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

** صندلی مدیریت سپاهان هم لرزان شده است!

از طرف دیگر سپاهان نیز که چند سالی است دیگر از ثبات مدیریت در این تیم خبری نیست و صندلی مدیریت این باشگاه بسیار لرزان شده است، دو فصل دور از انتظار را پشت سر گذاشته است.

طلایی‌پوشان نصف‌جهان که یک در سال‌های اخیر تیم بلامنازع ایران شناخته می‌شدند و به اندازه چندین سال در این دوره قهرمانی کسب کردند، این روزها حتی به تیم انتهای جدولی ماشین‌سازی تبریز هم نه نمی‌گویند.

سپاهانی‌ها در این فصل با تغییرات فراوانی روندی بسیار نابسامان را سپری کرد و می‌توان آن‌ها را سینوسی‌ترین تیم لیگ معرفی کرد.

زردپوشان طی سه هفته اخیر سه شکست پیاپی را تجربه کردند که شاید عجیب‌ترین نتیجه آن‌ها شکست سنگین سه بر صفر در خانه و آن‌هم مقابل تیمی که 20 هفته رنگ برد را ندیده بود، باشد.

آن‌ها در آخرین دیدار خود و در روزی که بازی نسبتاً بهتری را ارائه کردند، شکستی دیگر را مقابل صدرنشین لیگ متقبل شدند تا سومین شکست پیاپی این تیم رقم بخورد.

** کمر همت سپاهان و ذوب‌آهن برای از دست دادن تمامی آمارهای خوب

دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان در این فصل کمر همت بسته‌اند تا هر آنچه آمار مثبت طی ادوار گذشته لیگ داشته‌اند را شکست دهند؛ از شکست متوالی 3 هفته‌ای گرفته تا دبل شکست مقابل پرسپولیس توسط سپاهان که به باید زودتر فکری برای آن شود.

در همین باره به سراغ حسین چرخابی پیشکسوت فوتبال اصفهان و سرمربی سابق تیم سپاهان رفتیم تا علت امر را از او جویا شویم؛ وی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تاکنون سابقه نداشته است که دو تیم اصفهان سه هفته متوالی هیچ امتیازی کسب نکند.

وی افزود: البته این موضوع هفته آینده رخ نخواهد داد چون دو تیم هفته‌ آینده با یکدیگر بازی دارند و حداقل دو امتیاز و یا سه امتیاز در اصفهان می‌ماند.

** چرخابی: قطب فوتبال ایران بودن اصفهان را همه پذیرفته‌اند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: علت این موضوع را در حساسیتی که دیگر تیم‌‌ها نسبت به این نمایندگان اصفهان پیدا کرده‌اند، می‌دانم زیرا جمله «اصفهان قطب فوتبال ایران» را حتی طرفداران غیر اصفهانی نیز پذیرفته‌اند و در حال حاضر همه تیم‌ها با انگیزه مضاعف به مصاف نماینده‌های اصفهان می‌آیند.

وی ادامه داد: دومین مسأله این است که تیم‌های اصفهانی هیچ‌گاه در سال‌های قبل با مشکلات مالی به این شدت مواجه نمی‌شدند و همیشه تیم‌های دیگر به خصوص تیم‌های تهرانی با این مشکلات روبرو بودند.

چرخابی اضافه کرد: در حال حاضر این مشکلات برعکس شده است و تیم‌های اصفهان درگیر مشکلات مالی شده‌اند و تیم‌های تهرانی اوضاع بهتری دارند و همین بی‌پولی‌ها در حال حاضر برخی مشکلات را برای تیم‌های تهرانی تحمیل کرده است.

** تغییراتی که به تیم‌های ضربه می‌زند

وی خاطر نشان کرد: سومین علت نیز عدم ثبات در مدیریت و مربی است و عدم ثبات در مدیریت، مشکلات را بر مربیان تحمیل می‌کند و این مشکلات در دو تیم اصفهانی وجود دارد.

این کارشناس اصفهانی فوتبال مطرح کرد: درست است مدیریت ذوب‌آهن ثابت بود اما نباید فراموش کرد که تغییرات مربی‌گری در این تیم انجام شد و در تیم سپاهان نیز مدیر و سرمربی‌ به صورت لحظه‌ای با هم تغییر کردند که این موارد اثر منفی بر روی تیم‌های اصفهانی می‌گذارد.

نکته‌ای که بسیار نگران‌کننده است، بی‌برنامه بازی کردن دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن طی این سه هفته است که شکست خورده‌اند.

** ذوب‌آهنی که مقابل حریف مستقیم خود در خانه حرفی برای گفتن نداشت

سپاهان در مقابل پیکان تهران و ماشین‌سازی تبریز یکی از بدترین نمایش‌های خود را ارائه کرد و تیم ذوب‌آهن نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ آن‌ها در مقابل حریف مستقیم خود یعنی استقلال تهران و در خانه حرفی برای گفتن نداشتند و آبی‌های پایتخت به تمام برنامه‌های خود رسیدند.

در همین باره چرخابی گفت: ذوب‌آهن که چندین هفته است تیم قبلی نیست و سپاهان نیز همین شرایط را دارد؛ نکته‌ای که از لحاظ فنی در تیم‌های اصفهانی وجود دارد و مشترک است، عدم ریکاوری مناسب باتوجه به فشردگی مسابقات است.

وی افزود: مسابقات به صورت فشرده برگزار می‌شود و تیم‌ها باید دو ریکاوری را حتماً پس از بازی انجام دهند که یکی ریکاوری روحی و دیگر ریکاوری جسمی است.

این کارشناس فوتبال اذعان کرد: ریکاوری جسمی در زمانی که فاصله مسابقات کم باشد، بسیار مهم است و نقش بدن‌ساز در ریکاوری جسمی و نقش دکتر روان‌پزشک و در نهایت کادر فنی و سرمربی در ریکاوری روحی بسیار مهم است.

** گریه کردن دروازه‌بان سپاهان نشان از عدم ریکاوری روحی این تیم خبر می‌دهد

وی ابراز کرد: در بازی سپاهان و ماشین‌سازی، شاگردان ویسی هم از لحاظ ریکاوری روحی و هم از لحاظ ریکاوری جسمی کم آورد؛ این تیم در نیمه دوم از لحاظ بدنی کم آورده بود و پس از آنکه بازی را واگذار کرده بودند و شعار هواداران آغاز شد، این تیم حالت خود را از دست داد و گریه کردن دروازه‌بان جوان سپاهان نیز شاهدی بر این ادعاست که این تیم ریکاوری روحی خوبی نشده بود؛ البته در بازی با پرسپولیس این دو مقوله را به نسبت درست کرده بودند.

چرخابی ادامه داد: در تیم ذوب‌آهن نیز تبریزی را آن بازیکن همیشگی نمی‌بینم و احساس می‌کنم که او همیشه از خود انتظار دارد در مسابقات گل بزند؛ زمانی که یک بازیکن گل‌زن دو هفته گل نزند، از نظر روحی افت پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: تیم‌ها به نظر من باید این موارد را بررسی کنند اما بدانید که شرایط همیشه این گونه نخواهد بود و روزی خواهد آمد که شادی به فوتبال ما بازخواهد گشت.

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‎‌آهن پیش از این پیام‌آور شادی برای مردم اصفهان بوده‌اند اما این روزها با کسب نتایج ضعیف هواداران و فوتبال‌دوستان را نگران وضعیت خود کرده‌اند.

پس از سه شکست متوالی حال دیگر فوتبال‌دوستان و اهالی ورزش استان چشم‌انتظار به خود آمدن آن‌ها هستند تا بتوانند با کسب پیروزی در بازی‌های پیش رو، حداقل جایگاه درخور خود کسب کنند.

انتهای پیام/فارس