سرویس: اجتماعی 09:25 - یکشنبه 01 اسفند 1395

فرمانده انتظامي استان خبر داد:

اجرای طرح ضربتی پلیس در ۱۰ شهرستان اصفهان/ بیش از ۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق توقیف شد

سردار آقاخانی از توقیف بیش از ۸۸ میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق در طرح ضربتی بازرسی از انبارهای دپوی کالا توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و نیز تدابیر قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز این فرماندهی در خصوص برخورد جدی و قاطعانه با پدیده شوم قاچاق از مبادی ورودی تا سطح عرضه، اظهار کرد: دومین مرحله طرح ضربتی کنترل و بازرسی از انبارهای دپوی کالا در سطح استان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی به اجرا گذاشته شد.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی در خصوص جزییات این طرح گفت: این طرح با هماهنگی مقام قضایی در شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، کاشان، خمینی‌شهر، لنجان، شهرضا، فلاورجان، شاهین‌شهر و میمه، برخوار و مبارکه اجرا شد که 46 تیم از پلیس آگاهی و پیشگیری و 20 تیم تخصصی از سازمان‌های صنعت و معدن و تجارت، مدیریت نظارت و بازرسی اصناف، معاونت غذا و دارو، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و اداره کل گمرک استان حضور داشتند.

وی با اشاره به بازدید از 64 انبار دپوی کالا، اظهار کرد: درنهایت 16 باب انبار حاوی محموله‌های کالای خارجی قاچاق به ارزش 88 میلیارد و 955 میلیون ریال کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان محموله‌های توقیف‌شده را شامل لوازم ورزشی، لوازم‌یدکی خودرو، گوشی تلفن همراه، انواع مواد خوراکی شامل حبوبات، چای و … لوازم‌آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کفش و سه هزار و 300 تن ام دی اف خارجی عنوان کرد.

سردار آقاخانی در رابطه با تعداد افراد دستگیرشده، گفت: 16 نفر از افراد مرتبط با محموله‌های قاچاق شناسایی و دستگیرشده و پس از تشکیل پرونده به‌منظور ادامه روند مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی بابیان اینکه محموله‌های توقیفی در این انبارها به اداره اموال تملیکی استان تحویل شدند، خاطرنشان کرد: مقابله با این‌گونه انبارها باعث رونق در بازار تولیدات داخلی و دلگرمی تولیدکنندگان، کارگران و زحمت کشان عرصه تولید خواهد شد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه طرح‌های پلیس برای مقابله با قاچاقچیان کالاهای قاچاق همچنان ادامه دارد، گفت: به انبارداران هشدار می‌دهیم که در صورت شناسایی و کشف محموله‌های قاچاق در انبارها صاحبان آن‌ها باید پاسخگو بوده و با آنان برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ پایگاه خبری پلیس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.