سرویس: اخبار شهرستان 16:24 - شنبه 30 بهمن 1395

قالی بافان جرقویه ای مطرح کردند؛

قوانین دست و پا گیر بیمه قالیبافی، مانعی برای کسب و کار بانوان

مسئول بیمه تامین اجتماعی جرقویه سفلی به دنبال نارضایتی و وجود قوانین دست و پا گیر بانوان قالی باف به حسن آباد آمده تا مشکلات را به وضوح لمس کند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، چندین ماه از نارضایتی قالی بافان جرقویه علیا در مورد بیمه قالی بافی می گذرد و در این مدت هیچ کس پاسخگو نبود تا اینکه این زحمت کشان موضوع به طور جدی مطرح کردند و بالاخره پای مسئول بیمه تامین اجتماعی جرقویه سفلی به منطقه کشانده شد.

یکی از بانوان شهر حسن آباد که قالی بافی را درآمدی حلال عنوان کرد، گفت: عمل نکردن بیمه تامین اجتماعی به تعهدات خود و صادر نکردن دفترچه بیمه اجتماعی برای اعضاء یکی از مشکلات است، زیرا چند نفر که در شرف بازنشستگی بودند برای انجام مراحل قانونی به بیمه تامین اجتماعی مراجعه کردند و بیمه یکی از شرایط را داشتن دفترچه بیمه تامین اجتماعی مطرح کرده بود.

وی اظهار کرد: این در صورتی است که بعد از چندین سال، خود بیمه تامین اجتماعی کوتاهی کرده است و باید برای این کار که خودشان مقصر بودند مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت کنند.

خانم قالی باف با ذکر سوالی افزود که آیا فرد قالیباف مقصر است یا مسئولانی که به تعهدات خود عمل نکردند؟

یکی از زنانی که با قالی بافی امرار معاش می کرد، گفت: چرا در این مدت که فرد حق بیمه خود را پرداخت می کرد و به نفع تامین اجتماعی بود کسی از وجود دفترچه سخنی نمی گفت حال که شخص می خواهد بازنشست شود یادشان آمده که دفترچه هم می خواهد؟ یا چرا در هنگام عضو گیری این موضوع را مطرح نکردند که تا چند سال به شما دفترچه تعلق نمی گیرد؟

یکی دیگر از معترضان با اشاره به مبهم بودن دستورالعمل های بیمه قالیبافی تاکید کرد: مسئولان باید قوانین و دستورالعمل ها را برای افراد زیر مجموعه خود شفاف کنند وقتی به تامین اجتماعی مراجعه می کنیم می گویند این موضوع به ما ربطی ندارد و ما را از این اداره به اداره دیگر پاس می دهند.

خانم قالی باف مسنی که از بیماری در رنج بود، خاطرنشان کرد: ما تا جوان بودیم عمر خود را در این حرفه گذراندیم و امیدوار بودیم که در روزهای پیری این بیمه به دردمان بخورد ولی حالابا این قوانین سخت گیرانه همه آرزوها به باد رفت.

در ادامه نیکنام مسئول تامین اجتماعی جرقویه سفلی در سخنانی با تایید وجود مشکلات و قوانین دست و پا گیر گفت: بعضی از مشکلات موجود در اختیارات ما نیست و خود قانون مربوطه اشکال دارد و بنده موضوع را به مسئولان استانی ارجاع خواهم داد و پیگیر ان خواهم بود.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.