سرویس: غیر تولیدی 15:05 - شنبه 30 بهمن 1395

با 17 رأی موافق

بودجه سال 96 شهر اصفهان تصویب شد

بودجه سال 96 شهرداری اصفهان صبح امروز با 17 رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش اصفهان شرق، بودجه سال 96 شهر اصفهان حدود یک ماه گذشته از سوی شهرداری تقدیم شورا شد و امروز پس از یک ماه بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی این شورا با 17 رأی موافق به تصویب رسید.

بودجه اولیه ارائه شده از سوی شهرداری اصفهان 3 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به الزام شورای شهر اصفهان بر انقباضی بودن این بودجه شهرداری این بودجه را تا 2 هزار و 750 میلیارد تومان کاهش داد.

سهم اعتبارات جاری شهرداری در بودجه 96 حدود 750 میلیارد تومان و معادل 34 درصد بودجه اعلام شد و اعتبارات عمرانی سال 96 شهرداری اصفهان نیز یک هزار و 975 میلیارد تومان معادل 66 درصد بودجه برآورد شده است.

همچنین میزان مطالبات شهرداری اصفهان از محل مالیات بر ارزش افزوده از دولت 565 میلیارد تومان اعلام شد ضمن اینکه شهرداری اصفهان اجازه انتشار و فروش 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت داده شده است.

مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: تنظیم بودجه امسال یکی از بهترین و دلسوزانه‌ترین تنظیم بودجه سال‌های اخیر بود چراکه حضور اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات کمیسیون تلفیق بسیار پررنگ بود.

وی افزود: شفافیت، پاسخگویی و بهره‌وری از پیامدهای خوب بودجه‌بندی امسال است؛ رویکرد برنامه‌ای 1400 موضوعات زیست‌محیطی بود که بودجه 96 نیز با رویکرد زیست‌محیطی و ترافیکی تنظیم شده است.

شهردار اصفهان گفت: کمترین حاشیه و اختلاف سلیقه را در بودجه‌بندی سال 96 با اعضای شورای شهر اصفهان داشتیم؛ همچنین شاهد همراهی بسیار خوبی از مدیریت برنامه‌ریزی استان اصفهان برای مطالبات شهرداری از دولت برای تأمین بودجه قطار شهری بودیم که در سال آینده این امر محقق خواهد شد.

وی در پایان که با اشاره به چگونگی تنظیم بودجه سال 97 اذعان داشت: تدوین بودجه شهرداری اصفهان در سال 97 به صورت بودجه‌ریزی عملکردی خواهد بود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.