اصفهان شرق

هدف اصلی طرح، آشنا کردن دختران جوان با سبک زندگی حضرت فاطمه(س) است

کدخبر: 126443
1395/11/29 در ساعت 19:47

به گزارش اصفهان شرق، سومین دوره طرح فاطمه شناسی سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی به همت شهرداری محمداباد جرقویه و با سخنرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ارگ تاریخی شهر محمداباد بر گزار شد.

شهردار محمدآباد گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم بانوان و دختران شهرمان را بیش از گذشته با همه ابعاد زندگی کوتاه اما بابرکت حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی بانوان آشنا کنیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

نصر اصفهانی اظهار کرد به فضل الهی تجربه موفق دو دوره گذشته به ما کمک کرد تا با برنامه ای دقیقتر و منسجمتر از گذشته به استقبال این طرح برویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر نقش الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) در زمینه پیشبرد اهداف مذهبی معنوی اجتماعی و حتی سیاسی زنان افزود: باید از نزدیک و به صورت کامل با زندگی آن حضرت برای دست یابی به علوی شدن و رسیدن به سبک زندگی فاطمی آشنا شد.

وی نقش زنان در خانواده و در جامعه را بسیار مهم و غیر قابل انکار دانست و افزود: زنان و دختران جامعه ما هستند که می تواند سرعت پیشرفت نشاط و معنویت جامعه را ارتقاء دهند و در منزل با ایفای نقش همسر و مادر به بهترین شکل خانواده هارا در مقابل طوفان هجمه های داخلی و خارجی بیمه کنند.

حجت الاسلام ارزانی سبک زندگی اسلامی و اثر آن بر زندگی ها را مورد بررسی قرار داد و اشاره کرد: در سبک زندگی امروز ما وقت و لحظه به سرعت و بدون ارزش از بین می رود ولی باید با الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار از زمان بهره کافی برد.

این طرح تا 28 اسفند ماه در شهر محمداباد جرقویه و در سالن اجتماعات ارگ تاریخی شهر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ احمد باقری قوام آبادی