سرویس: اخبار شهرستان 18:52 - جمعه 29 بهمن 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

مردم پای نظامشان ایستاده اند ولی با کاخ نشینی و تبعیض مسئولان مخالفند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: چرا دولت افرادی که حقوق های نجومی را دریافت کرده و به بیت المال مسلمین دستبرد زده اند را معرفی نمی کند؟ جز اینکه از یک مسئولیتی استعفا کرده و در مسئولیت دیگری هستند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مباحث هفته های گذشته به خصوصیات جامعه قرآنی اشاره و اظهار کرد: مومنین در جامعه قرآنی اجازه نخواهند داد که سلاطین فاسد بر آنها حکومت کنند که عزت آنها را با فسادی که انجام می دهند از بین ببرند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی با بیان آیات و روایات قرانی گفت: قرآن یکی از بزرگترین کتب الهی است که ریشه بد اخلاقی را بررسی می کند و روش برون رفت از آن را به ما نشان می دهد و مخالفت با فساد و تبعیض یکی از مصادیق حکومت اسلامی است و امروز دشمنان اسلام در تلاشند تا این مسئله را القاء کنند که حکومت طاغوتی بهتر بوده که این اشتباه بزرگی است و باید هوشیار بود.

وی تصریح کرد: تن ندادن به سلاطین فاسد و زیر بار نرفتن ظلم و ستم و از دست ندادن عزت یکی از نشانه های جامعه پویای قرآنی است که اگر جامعه ای زیر بار این حاکمان فاسد رفت از قرآن و اسلام فاصله گرفته زیرا این حاکمان تلاششان برای از بین بردن اسلام است و باید نسبت به جامعه و مسائل مربوط به حکومت آن حساس باشیم چرا که قرآن در ارتباط با تبعیض، بیت المال و اخلاق فردی و اجتماعی یک جامعه اهمیت زیادی قائل شده و باید تلاش کنیم که زندگی خود را قرآنی کنیم.

حجت الاسلام شامحمدی در فرازی دیگر از خطبه ها به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، اشاره و تصریح کرد: 22بهمن با حضور با شکوه مردم سبب آبروی نظام و انقلاب شد و بار دیگر بینی استکبار به خاک مالیده شد که این حرکت و حضور برای تداوم انقلاب اسلامی بسیار موثر خواهد بود.

وی به مطرح شدن آشتی ملی توسط برخی افراد اشاره و گفت: برخی در کشور دم از آشتی ملی می زنند مگر مردم باهم قهر هستند؟ ملت ایران همیشه باهم بوده و هستند و در 22بهمن این را نشان دادند ولی با فتنه گرانی که در سال 88 همزبان و همراه با دشمنان نظام و این مردم شدند هیچگاه آشتی نخواهد کرد چرا که این مسئله ریشه در قرآن دارد.

خطیب جمعه ورزنه در ادامه افزود: مردم با تبعیض مخالفند و متاسفانه بعضی از نزدیکان رئیس جمهور و مسئولان ارشد این دولت مورد اتهام در فساد اقتصادی هستند ولی شفاف سازی نمی کنند چرا مخالف شفاف سازی هستید؟ مگر مردم انقلاب کرده اند که عده ای در رفاه باشند این مردم کوخ نشین برای این نظام شهید داده اند و پای نظامشان ایستاده اند ولی با تبعیض و کاخ نشینی مسئولان مخالفند.

وی افزود: چرا دولت افرادی که حقوق های نجومی را دریافت کرده و به بیت المال مسلمین دستبرد زده اند را معرفی نمی کند؟ اینها کجاهستند؟ جز اینکه از یک مسئولیتی استعفا کرده و در مسئولیت دیگری هستند و همچنان بیت المال را غارت می کنند.

امام جمعه ورزنه به روز روحانیت و دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: روز شهادت شهید بزرگوار محلاتی به روز روحانیت و دفاع مقدس نام گرفته که مقام معظم رهبری ایشان را فردی استکبارستیز و سازش ناپذیر معرفی کرده اند زیرا یک فرد انقلابی و یک عالم انقلابی باید همچون این شهید عزیز استکبار ستیز باشد و مخالف شعار مرگ بر آمریکا نباشد ولی متاسفانه امروز بعضی ها در لباس روحانیت و حتی مرجعیت شیعه با راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای تن به سازش با استکبار زده اند و با اسلام انقلابی در ستیز هستند.

وی به بازگشایی زاینده رود و کشت و کار کشاورزان اشاره و افزود: باید از خداوند متعال تشکر کنیم وشکرگزارنعمتهای اوباشیم که با بارش بارن رحمتش موجب نشاط و شادآبی مخلوقات خود شد و لازم میدانیم از مسئولین محترم خصوصا فرماندار شهرستان اصفهان ،استاندار وهمه عزیزانی که در مسئله بازگشایی ومدیریت آن تلاش کردند تشکر کنیم که بحمدالله به واسطه این مدیریت بسیار خوب جناب آقای فرماندار به گفته کشاورزان عزیز امسال نوسانات آب بسیار کاهش یافته بود که ازخداوند متعال موفقیت وسربلندی این عزیزان را مسئلت داریم .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.