سرویس: اخبار شهرستان 18:38 - جمعه 29 بهمن 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

تلاشی که برای فراموشی خیانت‌ فتنه گران صورت بگیرد، محکوم به شکست است

حجت الاسلام هاشمی گفت: هر تلاشی که برای فراموشی خیانت‌های فتنه گران صورت بگیرد، محکوم به شکست است و کسانی که در این راه تلاش می کنند آبروی خود را می برند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث مرتبط با مشکلات ازدواج جوانان گفت: گاهی مواقع پرداختن به سطح تحصیلات بالا و اکتفا نکردن به سطح علمی دانشگاهی به عنوان یکی از مشکلات بر سر مسیر ازدواج جوانان مطرح می شود که باید به آن توجه کامل کرد و این رفتار ناشی از اشتباهات و کج سلیقگی‌های ما است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه موضوع اظهار کرد: این مشکل و مانع، مانند بسیاری از موانع دیگر بر سر راه ازدواج، حقیقی و واقعی نبوده؛ بلکه مصنوعی و ساختگی است و با برنامه ریزی و حساب شده عمل کردن می‌توان به خوبی آن را بر طرف کرد و می‌توان از ازدواج، نردبانی برای بالا رفتن و پیشرفت در تحصیلات و مدارج علمی ساخت.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: حضور مردم در سراسر کشور در این روز، خون تازه‌ای در رگ‌های انقلاب اسلامی جاری ساخت زیرا دشمنان ما تلاش زیادی انجام داده بودند و می‌دهند تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند ولی مردم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

امام جمعه شهر محمدآباد به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان، بیان کرد: کسانی که آشتی ملی را مطرح می کنند، در صدد هستند عده‌ای فتنه‌گر و ساختار شکن را دوباره به جریان سیاسی کشور بازگردانند وگرنه مردم از این جهت با مشکلی مواجه نیستند که احتیاج به آشتی ملی باشد.

وی گفت: مردم ایران با یک عده محدود فرصت طلب، زیاده خواه و فاسدی که انتخابات عظیم مردم در سال 88 را بی اعتبار کردند و در برابر نظام اسلامی ایستادند و قصد براندازی نظام را داشتند قهر هستند و سر آشتی هم ندارند.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: هر تلاشی که برای فراموشی خیانت‌های فتنه گران صورت بگیرد، محکوم به شکست است و کسانی که در این راه تلاش می کنند آبروی خود را می برند.

وی افزود: مردم از ایجاد دو قطبی‌ها در کشور برای سرپوش گذاشتن بر بی‌برنامه‌گی‌ها و ضعف‌ها گلایه دارند و به کرنش و نرمش برخی مسؤلان در برابر ابرقدرتها و بی‌توجهی به توصیه‌های رهبری اعتراض دارند.

امام جمعه شهر محمدآباد با اشاره به حمایت مردم از نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و از آن حمایت می‌کنند؛ ولی سستی‌ها و کم کاری ها و همراهی با دشمنان نظام را از برخی مسؤلان نمی‌پذیرند.

 

مشروح کل خطبه های نماز جمعه شهر محمد آباد

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول نماز جمعه بعد از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بحث راجع به مشکلاتی که در مسیر ازدواج جوانان وجود دارد پرداختند و بیان داشتند: یکی دیگر از این مشکلات ادامه تحصیلات علمی است. جای خوشبختی و سعادت است که جوانان امروز خواهان ادامه تحصیلات علمی‌اند و به تحصیلات پایین اکتفا نمی‌کنند؛ اما باید توجه داشت که این عمل مثب و پسندیده نقاط منفی و ناپسندی را به دنبال نیاورد.

متاسفانه در جامعه ما این عمل خوب و پسندیده مسائل ناپسند و زیانبار و گاهی فاجعه آمیز را به دنبال خود آورده است و این به خاطر اصل موضوع یعنی ادامه تحصیلات نیست؛ بلکه ناشی از اشتباهات و کج سلیقگی‌های خود ماست. این خود ما هستیم که امر مفید و کمال آفرین تحصیلات و علم را به انحراف کشانده‌ایم.

اصل مشکل این است که برای رسیدن به درجات عالی تحصیل، لازم است پسر و دختر تا حدود 25 سالگی و حتی بالاتر تحصیل کنند و تحصیل کردن را با ازدواج و پذیرفتن مسؤلیت زندگی مشترک، مغایر و غیر عملی می‌دانند.

این مشکل و مانع، مانند بسیاری از موانع دیگر بر سر راه ازدواج، حقیقی و واقعی نبوده؛ بلکه مصنوعی و ساختگی است و با برنامه ریزی و حساب شده عمل کردن می‌توان به خوبی آن را بر طرف کرد؛ بلکه می‌توان از ازدواج، نردبانی برای بالا رفتن و پیشرفت در تحصیلات و مدارج علمی ساخت.
اینکه گفته می‌شود: مرد و زن مکمل هم‌دیگرند و در کنار هر مرد موفقی، زنی شایسته بوده و در کنار هر زن سعادمند، مردی لایق وجود داشته است، شامل تحصیلات علمی هم می‌شود و بسیاری از دانش‌مندان به خاطر همراهی و فداکاری و همکاری همسرشان موفق به رسیدن به مدارج عالی علمی شده‌اند.

اولین راه حل این مشکل عوض کردن این فکر است که تحصیلات با ازدواج سازگار نیست. فکر، عمل را به دنبال می‌آورد. اینکه فکر کنیم: «با ادامه تحصیلات نمی‌شود ازدواج کرد»، مشکل اساسی ماست در این موضوع، باید ابتدا و قبل از هر کار دیگر، این فکر غلط را از ذهنمان بیرون کنیم. اگر چنین کردیم، آنگاه راه حل مناسبی به ذهنمان خواهد آمد و زمینه برای رفع این مشکل فراهم خواهد شد. هیچ دلیلی منطقی وجود ندارد که تحصلات با ازدواج سازگار نیست؛ بلکه برعکس اگر ازدواج صحیح انجام گیرد و همسر کفو و متناسب و شایسته‌ای انتخاب شود، پشتوانه خوبی برای ادامه تحصیلات خواهد بود و می‌تواند انسان را در رسیدن به اهداف علمی یاری کند. هاشمی ادامه داد، راه حل دوم نامزدی شرعی و قانونی است. دختر و پسر دانشجو و دانش آموز می‌توانند ساده و کم خرج و بدون تشریفات نامزد شود و عقد شرعی و قانونی کنند و رسما همسر یکدیگر شوند؛ اما عروسی عرفی را به تاخیر بیاندازند. رفت و آمد و معاشرت داشته باشند و به تحصیلات ادامه دهند تا در فرصتی مناسب عروسی کنند و زندگیشان را مشترک نمایند. در این صورت از انحرافات و زیانهای مجرد بودن در امان خواهند ماند و از آرامش و فایده‌های همسر داری بهرمند خواهند شد. اینکه بعضی‌ها می‌گویند: اگر دختر و پسر نامزد شوند، حواسشان از درس پرت خواهد شد و دیگر به درسشان نمی‌رسند، اشتباه محض است. بلکه برعکس وقتی نامزد شوند خیلی بهتر حواسشان جمع درس می‌شود؛ زیرا افکار پریشان و آلوده از سرشان بیرون می رود و دل و فکر و چشمشان از جاهای دیگر جدا و منصرف می‌شود و متوجه همدیگر می‌گردند. از طرف دیگر احساس مسؤلیت بیشتری نسبت به زندگی آیندشان می‌کنند، در نتیجه بهتر درس می‌خوانند تا زودتر زندگیشان را سر و سامان دهند و زندگی مستقل ایجاد کنند.

البته این را تأکید می‌کنیم که مقدمات اولیه نامزدی و عقد نباید خرج زیاد و دردسر برای پسر و دختر ایجاد کند. اگر هم مراسم جشن عقد می‌خواهند بگیرند ساده و بدون مخارج کلان باشد. پدر و مادران و بزرگترها نیز باید یاور نوجوانان باشند و سعی در راه انداختن زندگی عزیزانشان داشته باشند و بکوشند هزینه و باری بر دوش آنان تحمیل نکنند و به بهانه و عنوان آداب و رسوم صدی بر سر راه آنان ایجاد کنند.

امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، از حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تشکر کردند. و بیان داشتند حضور مردم در سر تا سر کشور در این روز خون تازه‌ای در رگ‌های انقلاب اسلامی جاری ساخت. دشمنان ما تلاش زیادی انجام داده بودند و می‌دهند تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند، تحریم می‌کنند، تهدید می‌کنند، ولی مردم با حضور در خیابانها مشت محکمی بر دهان آنها زدند. ملت ایران نشان داد که خواهان انقلاب و حافظ آن هستند و از تهدیدهای مستکبرین هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهند. ملت ایران نشان داد که خواهان اسلام و حاکمیت ارزشهای اسلامی است و در این راه سختیها و تنگناها را تحمل می‌کند.
ایشان در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان پرداختند و بیان داشتند، اولین نکته‌ای که ایشان فرمودند، بحثی است که برخی این روزها به عنوان آشتی ملی مطرح می‌کنند. کسانی که این بحث را مطرح می‌کنند در صدد هستند عده‌ای فتنه‌گر و ساختار شکن را دوباره به جریان سیاسی کشور باز گردانند وگرنه مردم از این جهت با مشکلی مواجه نیستند که احتیاج به آشتی ملی باشد. مردم ایران با یک عده محدود فرصت طلب، زیاده خواه و فاسدی که انتخابات عظیم مردم در سال 88 را بی اعتبار کردند قهر هستند. مردم با یک عده که در برابر نظام اسلامی ایستادند و قصد براندازی نظام را داشتند قهر هستند و سر آشتی هم ندارند. مردم ایران با افرادی که با دشمنان نظام اسلامی همراه شدند، برای ضربه زدن به انقلاب و اجرای انقلاب رنگی در کشور قهر هستند و در 9 دی 88 جواب محکمی به آنها دادند . ملت ایران از چنین افرادی و کسانی که از آنها حمایت کنند متنفر است و هر تلاشی که صورت بگیرد برای فراموشی خیانت‌های آنها محکوم به شکست است و کسانی که در این راه تلاش می کنند آبروی خود را می برند. به نظر می‌رسد طرح این موضوعات در آستانه انتخابات 96 برای ایجاد دو قطبی در بین مردم و کسب رای می‌باشد.

مسئله دیگری که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، گلایه داشتن مردم از مسؤلین بود. مردم در روز 22 بهمن به صحنه آمدند تا حمایت خود را از نظام اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است را اعلام کنند؛ ولی به این معنی نیست که از عملکرد مسؤلین کاملا راضی هستند. این حضور حمایت از نظام اسلامی بود نه مسؤلان؛ بلکه مردم نسبت به کاستی‌ها و نواقص و بی‌تدبیریها گلایه‌مند هستند. مردم از وعده‌های زیادی که داده شده و عمل نشده گلایه دارند. مردم از بی کاری، رکود، ضعف در تولید داخل، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی، نگران هستند. مردم بارها شنیدند از مسؤلین مختلف که روز اول اجرای برجام همه تحریمها برداشته می‌شود؛ ولی شاهدند که چنین اتفاقی نیفتاد و شاهد تحریم های جدید هستند.

مردم از ایجاد دو قطبی‌ها در کشور برای سرپوش گذاشتن بر بی‌برنامه‌گی‌ها و ضعف‌ها گلایه دارند. مردم به کرنش و نرمش برخی مسؤلان در برابر ابرقدرتها و بی‌توجهی به توصیه‌های رهبری اعتراض دارند. مردم از عدم هماهنگی در هیئت دولت و عدم توجه به ظرفیتهای داخلی ناراحت هستند. مردم به اینکه می‌بینند برخی مسؤلان همنوا با دشمنان نظام از خطر حمله نظام صحبت می‌کنند و اذهان را از جنگ اقتصادی و فرهنگی منحرف می‌کنند، اعتراض دارند.

مردم نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و از آن حمایت می‌کنند؛ ولی سستی‌ها و کم کاریها و بی برنامگیها و همراهی با دشمنان نظام را از برخی مسؤلان نمی‌پذیرند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.