سرویس: دینی 14:00 - جمعه 29 بهمن 1395

رئیس حوزه علمیه اصفهان

رذایل اخلاقی مانع از سعادت انسان است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: اختلافات خانوادگی بین زن و شوهر و اطرافیان ریشه در رذایل اخلاقی دارد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله مظاهری  در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود: غرور، تکبر، کینه، بی صبری از زشتی ها و رذایل اخلاقی است و موجب دوری انسان از خوبی ها و مایه اختلافات می شود.
این مرجع تقلید بیان کرد: اخلاق و تهذیب نفس بسیار مهم است و در دستورات اسلامی به این موضوع مهم بصورت ویژه توجه و توصیه شده است و باید برای بهبود اخلاق و تهذیب نفس خود کار کنیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: رذایل اخلاقی مانع از سعادت انسان است و اگر درخت زشتی ها از درون انسان جدا نشود و به جای آن درخت خوبی و فضائل کاشته نشود، انسان به سعادت دنیا و آخرت نمی رسد.

وی با اشاره به جنگ و کشتارها در کشورهای مختلف دنیا که توسط دولت های ظالم و استکباری صورت می گیرد، گفت: این همه ظلم و کشتار انسان های بی گناه ، ناشی از رذایل اخلاقی درون افراد است که موجب چنین اتفاقات دردناک شده است.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه استکبار جهانی فرعون زمان است، تصریح کرد: فرعون در گذشته و استکبار جهانی در عصر کنونی هر دو دارای رذایل اخلاقی بوده و هستند و اخلاق و کرامت انسانی در وجود آن ها وجود نداشته و ندارد که با فرج امام زمان (عج) و به دست ایشان و همراهی شیعه ظلم و ستم آن ها پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: باید همه نسبت به تقویت ارزش های اسلامی و فضائل اخلاقی در درون خود کار و تلاش و اهتمام داشته باشیم که این موضوع سعادت انسان را رقم می زند و برای این کار به مطالعه و تلاش همیشگی است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.