سرویس: سیاسی 11:40 - جمعه 29 بهمن 1395

استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی دارای هندسه فکری است/ اقتصاد مقاومتی راهبرد بلندمدت نظام

حجت‌الاسلام دانش تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره دارند یک موضوع مقطعی برای زمان حال نیست بلکه علاوه بر شرایط موجود به افق‌های بلند و دوردست اشاره دارد.

به گزارش اصفهان شرق،  استاد حوزه و دانشگاه  در جمع اقشار بسیج و مسئولان بسیجی با اشاره به فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چهار سال قبل از پیروزی انقلاب در سلسله جلسه هایی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) صحبت هایی را بیان فرمودند که بعداً به صورت کتابی تدوین و بر آن عنوان «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نام نهادند.

حجت الاسلام و المسلمین دانش با بیان اینکه هیچ عملی به صورت جمعی انجام نمی پذیرد مگر اینکه دارای پیشینه فکری و عقلی باشد، گفت:‌ انقلاب اسلامی دارای هندسه فکری و عملی اسلامی است.

وی با بیان اینکه 70 سال پیش جامعه جهانی جز دو انتخاب مارکسیست و لیبرالیسم چیز دیگری را برای گزینش در اختیار نداشت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با پیدایش خود حرف و مدل جدیدی با حضور معنویت به بشر ارائه کرد.

این استاد حوزه علمیه با اظهار اینکه انقلاب اسلامی باری به هرجهت عمل نمی‌کند، گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب منفعلی نیست که شرایط موجود تحمیل‌کننده مطلق در مسیر انقلاب باشد.

حجت الاسلام دانش، انقلاب اسلامی را زنده و پویا دانست و اظهار کرد: ذات انقلاب ما پیش‌رونده به سمت اهداف و آرمان های تعیین شده است و در این راه موانع را در خود هضم می کند.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند جنگ واقعی جنگ اقتصادی است. حالا به نظر شما موضوع اقتصاد مقاومتی که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره دارند یک موضوع مقطعی است؟ یا اینکه علاوه بر شرایط موجود به افق‌های بلند و دوردست اشاره دارد.

این استاد دانشگاه، اقتصاد مقاومتی را رقیب اصلی اقتصاد لیبرالی بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی به دنبال حاکمیت الله در جهان است، امام راحل هم فرمودند ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.

حجت الاسلام دانش، با اظهار اینکه آمریکایی ها به ویژه در دوران بوش پدر و پسر جنگ صلیبی را مطرح کردند، اظهار کرد: بعد از اینکه دیدند در این حوزه بین دینی نمی توانند به نتیجه برسند در تلاش هستند دعوای درون دینی در اسلام به وجود آورند.

وی وضعیت فعلی را بر همین اساس عنوان کرد و گفت: قرائت‌های متفاوت را در دین و اسلام در حال به وجود آوردن هستند تا دین را از درون و توسط افراد خودش از بین ببرند.

این با اشاره به مسئله تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، گفت: مسائل تمدنی تدریجی و زمان‌بر هستند، لذا باید در این زمینه کارهای زیادی انجام بگیرد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.