اصفهان شرق

راز مخروبه‌های ‌نصرآباد که قتلگاه دختر 15 ساله شد+تصاویر

کدخبر: 126342
1395/11/28 در ساعت 13:48

به گزارش اصفهان شرق، 7:55دقیقه صبح سه‌شنبه 14 دی ماه در یک روز سرد زمستانی زمانی که همه دانش‌آموزان دغدغه امتحانات داشتند، فاطمه نیز مثل هم‌کلاسی‌هایش راهی دبیرستان بود تا امتحانش را بدهد و به خانه بازگردد، اما او هرگز به خانه برنگشت.

از جزئیات آنچه در آن روز زمستانی در مسیر مدرسه به این دختر 15 ساله گذشت هنوز اطلاعات دقیقی مشخص نیست اما عصر امروز 27 بهمن ماه پدر و مادر فاطمه باید آماده مراسم «چهلم» او باشند و تسلیت‌های اهالی نصرآباد، دوستان و آشنایان را بشنوند.

یکی از بستگان فاطمه  به شرح آن حادثه غم‌انگیز پرداخت؛ وی به اعترافات قاتل اشاره کرد و گفت: مسیر مدرسه فاطمه از کنار مخروبه‌های زیادی می‌گذرد که مکان امنی شده برای افراد بزهکار، قاتل فاطمه هم در یکی از این مخروبه‌ها کمین کرده بوده است.

وی افزود: قاتل که 25 سال بیشتر نداشته و دارای چندین پرونده کیفری در قوه قضائیه است، وقتی فرصت را مناسب می‌بیند به دختر حمله کرده و او را به سمت مخروبه می‌برد و وقتی با مقاومت و فریادهای دختر مواجه می‌شود سعی می‌کند دهان او را بگیرد تا صدایش به جایی نرسد.

وی ادامه داد: طبق اعتراف انجام شده، قاتل وقتی نیت شوم خود را عملی می‌کند متوجه از حال رفتن دختر می‌شود و تا زمانی که به خود می‌آید با پیکر بی‌جان دختر روبرو می‌شود؛ هنوز علت دقیق فوت مشخص نیست.

وی تصریح کرد: قاتل جوان پیکر دختر را در دخمه تاریک در میان همان مخروبه‌ها با هر آنچه در آن نزدیکی به دست می‌رسیده مخفی می‌کند؛ حدود ساعت 9 از مدرسه با مادر فاطمه تماس می‌گیرند و می‌گویند فاطمه امتحان داشته و هنوز به مدرسه نیامده است.

وی با بیان این که نصرآباد با 7 هزار نفر بیشترین جمعیت را در بخش جرقویه، از مناطق 6 گانه شهرستان اصفهان دارد اما هنوز از داشتن یک کلانتری و پاسگاه محروم است، عنوان کرد: پس از اطلاع، موضوع را به کلانتری محمدآباد که در 5 کیلومتری نصرآباد واقع شده گزارش کردیم.

وی با انتقاد نسبت به روند کند امور اداری و معطلی‌های پی در پی اظهار کرد: یک ساعت و نیم منتظر بودیم تا چند فرم نوشته شود، پس از آن هم راهی دادگاه نیک‌آباد که مرکز بخش جرقویه است شدیم، آنجا هم دو ساعتی روند تشکیل پرونده به طول انجامید و حوالی ساعت 13 به خانه بازگشتیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از برگشت، پدر فاطمه گفت می‌رود به دنبال دخترش بگردد و کمتر از چند دقیقه بعد پیکر دختر را از زیر شاخ و برگ‌ها و انبوهی از وسایل قدیمی پیدا کرد.

وی اظهار داشت: شناسایی قاتل با توجه به گزارش‌های مردمی که به صحنه آمده بودند انجام شد و کاملاً مشخص بود که چه کسی اقدام به این قتل کرده چرا که پیش از این نیز سوء سابقه داشت و پاتوق او در همین محل بود، در پرونده او بچه ربایی و محکومیت به 15 سال حبس نیز هست که البته در آن مورد با وساطت مسؤولان شهر رضایت گرفته بود.

وی با بیان این که قاتل بلافاصله پس از دستگیری اعتراف کرد، ابراز داشت: پس از حادثه اقدام به جمع‌آوری امضا و تهیه طوماری کردیم تا به روند دادگاه سرعت ببخشد اما از اعضای شورای شهر هیچکدام آن را امضا نکردند.

وی با انتقاد از پنهان کردن و جلوگیری از خبری شدن این حادثه عنوان کرد: مسؤولان بیش از آن که بخواهند مشکلات را حل کنند سعی دارند تا آن‌ها را مخفی کنند؛ پس از آن حادثه و در همین 40 روز اخیر بچه ربایی دیگری صورت گرفت که کار کودک به پزشک کشید، در موردی دیگر معتادی برای یک دانش‌آموز دختر مزاحمت ایجاد کرده بود.

وی با ابراز تأسف اظهار داشت: با یکی از اعضای شورای شهر صحبت کردم و از او دلیل عدم برخورد را جویا شدم که در جواب پاسخ داد بیش از 10 مورد دیگر بدتر از این قاتل وجود دارند و می‌شناسیم اما نمی‌توانیم کاری انجام بدیم.

وی یادآور شد: جالب این که قاتل از خانواده خودش نیز طرد شده و تاکنون کسی برای گرفتن رضایت تلاش نکرده است حتی دادگاه اعلام کرده به دلیل این که وکیلی برای قاتل گرفته نشده خود دادگاه باید این کار را انجام دهد.

وی با بیان این که بیش از 10 سال است که شهرداری به نصرآباد آمده اما مخروبه همچنان مانند سابق خودنمایی می‌کنند، ادامه داد: موضوع قابل توجه دیگر نام‌گذاری یکی از این کوچه‌های مخروبه در سال 92 به نام «شهدای غزه» است، کوچه‌ای که این قتل نیز در آن به وقوع پیوست و حتی یک خانواده هم در آن زندگی نمی‌کند؛ با گذشت سه سال هم علی‌رغم اعتراضات نام این کوچه تغییر نکرده است.

ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان پیش از این گفته بود: قاتل دختر 15 ساله  کمتر از 6 ساعت پس از وقوع این حادثه دستگیر شد، پس از دستگیری  متهم به قتل دختر نوجوان اعتراف و عنوان کرد که او را به زور به محل کشف جسد کشانده و سپس به قتل رسانده است؛ طبق اظهارات قاتل هیچ ارتباطی با دختر نوجوان نداشته و فقط با او هم روستایی بوده است.

صفرعلی عرب صالحی عضو شورای اسلامی شهر نصرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص مخروبه‌های این شهر گفت: سال 92 که شورای شهر شروع به کار کرد مصوبه‌ای در مورد مخروبه‌ها داشتیم که پس از اطلاع به صاحبانشان رضایت گرفته و امر ساماندهی صورت بگیرد.

وی افزود: تعداد مخروبه‌های شهر زیاد بوده و برای ساماندهی آن‌ها نیاز به اجازه از مالکین است، از طرفی بسیاری از این مکان‌ها در بحث انحصار وراثت افتاده و به این سادگی مجوز کتبی برای تخریب آن‌ها نمی‌توان گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر نصرآباد بیان داشت: با این حال تعدادی ساماندهی شدند و تعدادی هم نامه ارسال شده، پیگیر مجوزی هستیم که زیاد به دنبال صاحبان مخروبه‌های قدیمی نگردیم، پس از اخطاریه یا بیایند دیوارکشی کنند یا اجازه کتبی بدهند که خراب شود.

عرب صالحی در خصوص وساطت شورای شهر در محکومیت‌های قبلی قاتل، گفت: از آینده هیچ‌کس نمی‌توان آگاه بود، زمانی که این اتفاق انجام شده از روی خیرخواهی وساطت انجام شده است.

در تماس با امام‌ جمعه نصرآباد پاسخی در خصوص حادثه قتل و اقدامات انجام شده برای ساماندهی مخروبه‌های شهر دریافت نکردیم.

انتهای پیام/فارس