سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:00 - پنجشنبه 24 بهمن 1392

وقتی خوشبو کننده‌ها دشمن “قلب” شما می‌شوند

بهترین روش برای غنی‌سازی خون از اکسیژن، ورزش کردن است. این امر نه تنها به پمپاژ خون به قلب کمک می‌کند، بلکه اکسیژن تازه نیز در اختیار بافت قلب قرار می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر شهرزاد محمدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: در ساختار گلبول‌های قرمز، آهن وجود دارد و مصرف آهن برای تقویت خون لازم است. موادغذایی که منبع خوب آهن است، شامل: عدس و لوبیا، آلو، سبزیجات و گوشت گاو است.

وی افزود: سبزیجات دارای کلروفیل نیز برای خون لازم است. همچنین فلفل قرمز نیز با تحریک فعالیت قلبی عروقی و کاهش فشارخون، به تصفیه خون سرعت می‌بخشد.
دکتر محمدیان تصریح کرد: آب آلوئه‌ورا، تقویت کننده طبیعی خون به حساب می‌آید. آلوئه‌ورا رگ‌های خونی را تمیز می‌کند و خاصیت ضدالتهابی دارد. این گیاه غنی از اسید آمینه‌های مفید، آنزیم، کلروفیل، ویتامین و مواد معدنی است که همه آن‌ها به غنی شدن خون کمک می‌کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: میوه و سبزیجات، مانند لوبیا سبز، سرشار از مواد معدنی و خون‌ساز است. همچنین مکمل‌های ویتامینB مانند B۶، B۱۲ برای جلوگیری از انسداد رگ‌ها و بیماری قلبی موثر است.
وی افزود: خوشبو کننده‌ها سرشار از مواد خطرناک و سرطان‌زا است که درصورت استفاده از طریق تنفس و پوست وارد خون می‌شود و به مواد ژنتیکی آسیب می‌رساند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.